Deuter presenteert twee nieuwe fietsrugzakken en is partner van Team SD Worx
woensdag 24 maart 2021 om 22:00

Deuter presenteert twee nieuwe fietsrugzakken en is partner van Team SD Worx

Rugzakspecialist deuter heeft nieuwe uitvoeringen van zijn fietsrugzakken gepresenteerd. De Flyt en de Attack zijn twee rugzakken voor mountainbikers. De producten van het Duitse merk worden vanaf dit seizoen bovendien gebruikt door Team SD Workx.

De Flyt is geschikt voor mountainbikers die vaak in de bossen of op de trails te vinden zijn. De rugzak is voor zijn minimale gewicht ideaal voor dagtochten en zorgt voor maximale bescherming dankzij een lichte en afneembare rugprotector. Het Airstripes rugsysteem zorgt voor optimale ventilatie. Daarnaast heeft de Attack een upgrade gekregen. Met feedback van professionele mountainbikers zijn de schouderbanden en heupvinnen verder geoptimaliseerd.

In het geval van een serieuze val biedt deuter een gratis Crash Replacement. Met deze service worden binnen de garantieperiode van twee jaar vervormde protectors gratis vervangen. Daarnaast zet het Duitse bedrijf hoog in op duurzaamheid. Sinds de zomer van 2020 zijn deuter-producten volledig PFC-vrij en worden de UP collectie rugzakken volledig van PET flessen gemaakt.

Partnership Team SD Worx
Deuter maakte eerder deze maand bekend dat het de rugtassen gaat leveren aan Team SD Worx. Zowel de wielrenners als crew worden daarmee de komende twee jaar uitgerust met de deuter reistassen en backpacks. Zij gaan onder meer gebruikmaken van de tassen met een SL label, die speciaal gemaakt worden op de anatomie van het vrouwelijke lichaam.

Nieuw logo
Met ingang van voorjaar van 2021 gebruikt deuter een nieuw logo. De kernwaarden, zoals expertise, verantwoordelijkheid en een grote liefde voor de bergen en bergsport, blijven hetzelfde, maar het logo heeft een grote update gekregen. Zo focust het nieuwe logo zich meer op de bergen en oogt het dynamischer en jonger.

“In de afgelopen 120+ jaar heeft deuter veel veranderingen ondergaan”, legt CEO Martin Riebel uit. “Vanaf het begin hebben we voor een gedurfde en innovatieve aanpak gekozen. Nu zijn we bezig met hervormingen voor de toekomst, met een nieuw logo en een nieuw brand imago dat pioniers en bergliefhebbers over de hele wereld aanspreekt”.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.