Wielertenues 2019: Dimension Data herkenbaar het nieuwe jaar in
dinsdag 1 januari 2019 om 10:44

Wielertenues 2019: Dimension Data herkenbaar het nieuwe jaar in

Dimension Data heeft vandaag zijn nieuwe shirt voor 2019 wereldkundig gemaakt. De Zuid-Afrikaanse formatie draagt komend jaar een groen-wit shirt dat in grote lijnen hetzelfde is als in 2018, maar waar met name de partners van de ploeg gewijzigd zijn.

Het shirt is gefabriceerd door het Zwitserse Assos. Zoals bekend heeft de ploeg van onder meer Mark Cavendish afscheid genomen van fietsenleverancier Cervélo en rijdt het in 2019 op BMC. De naam van het Zwitserse merk zien we terug op de linker- en rechtermouw.

Deloitte is van de borst verdwenen en vervangen door telecombedrijf Alcatel-Lucent, dat ook op de rug terug te vinden is. Op de achterkant prijkt ook de kenmerkende hand van het goede doel Qhubeka, dat zich inzet om kinderen in Afrika te voorzien van fietsen. In de kraag is de naam van het Zuid-Afrikaanse wijnhuis Nederburg terug te vinden.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.