Astana verlengt contracten Tiralongo, Rosa en Cataldo

dinsdag 15 september 2015 om 11:58
Astana verlengt contracten Tiralongo, Rosa en Cataldo

Paolo Tiralongo, Diego Rosa en Dario Cataldo rijden ook na dit seizoen voor Astana. De Kazachse ploeg heeft met Tiralongo een akkoord bereikt over een contractverlenging voor één jaar. Rosa en Cataldo worden tot en met 2017 vastgelegd.

Rosa (26 jaar) en Cataldo (30 jaar) hadden een belangrijk aandeel in de eindzege van Fabio Aru in de voorbije Ronde van Spanje. De 38-jarige Tiralongo ging daar ook van start, maar kneep daags na een zware valpartij al in de derde etappe in de remmen.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Bertvd 15 september 2015 om 12:09

Kopmannen/topknechten kopen en behouden. Dit onderstaande stuk is daarom een prachtig inzicht achter de schermen van de wielersport.

https://www.linkedin.com/pulse/de-euro-wint-van-tom-danny-nelissen

Alleen al die tweet van Laurens ten Dam… wow

albertooo 15 september 2015 om 12:21

@bertvd
Mooi stukje! En wat Ten Dam zegt kan zeker kloppen, alleen al met het salaris van Nibali zit je op 1/3 van Giants budget. Alleen kun je bij Astana spreken over een ontwikkelde ploeg die gaat voor grote rondes, wat nu eenmaal het meeste geld kost. Klimknechten hebben een groter palmares en dus hogere looneisen dan pionnetjes in een sprinttrein. De Kort vs. Tiralongo bij voorbeeld. Als Giant hun toprenners willen behouden, moeten ze ook wat meer budget gaan eisen. Degenkolb zal zeker over de 1,5-2 miljoen gaan bij de volgende contractbespreking, Dumoulin ook over de miljoen. Klimknechten halen wordt een dure zaak.

Coldeportes 15 september 2015 om 12:27

Heel goed artikel van Danny Nelissen, dat verdient veel lezers!!

@Bertvd: dank voor de link :)

Schrik me trouwens rot dat Tom afgelopen winter een Giant mountainbike tegen kostprijs (!) mocht kopen bij Giant. OM in de winter TE TRAINEN voor zijn beroep (profrenner) bij werkgever Giant-Alpecin. Wat een kneuterigheid. Had ik eerder bij TLJ verwacht.. ;)

tdv21 15 september 2015 om 12:39

@Bertvd
Bedankt voor de link. Heel goed artikel. Goed onderbouwde argumenten. Dat zie je niet veel meer. Het stukje dat Rabobank niets zag in Dumoulin is dan weer best lachwekkend. :D

Bertvd 15 september 2015 om 13:02

@tdv21: idd. Typisch dat onderbuik gevoel van: hij presteert nu niet echt, dus straks ook niet.

geertac 15 september 2015 om 13:07

@tdv21 Erik Breukink ontkend dit wel op twitter..

‘@BreukEB: @TijsvandenBrink @hetiskoers @dnelissen @tom_dumoulin @CoachLuicito ha, ha wist ik ook niet. Klopt niets van.’

Hij zegt alleen niet hoe het wel zit. ;)

west 15 september 2015 om 13:27

@Col
Vraag me dan af wat Van Der Haar voor zijn Crossfietsje betaalt….

schipperaar 15 september 2015 om 13:35

@col
pb’tje.

brecht_vdk 15 september 2015 om 13:44

Als ze een ploeg willen bouwen met klim knechten zullen ze degenkolb of kittel van de hand moeten doen volgens mij. Die zullen ook niet zo blij zijn dat ze minder renners ter beschikking krijgen

Coldeportes 15 september 2015 om 14:23

@west
Nee die moet dan zijn racefiets zelf betalen want een crosser hoort toch in het veld ;)

west 15 september 2015 om 15:28

@Col
‘tis wat… Misschien moeten ze bij hen in de organisatie een fietsenplan opzetten. Bevalt mij op mijn werk in ieder geval erg goed.

Chaba 15 september 2015 om 15:48

Zeer goede klimknechten natuurlijk. allemaal top 15+ materiaal als ze voor eigen kans mogen rijden. Goede beslissing van Astana.

Sagan=hulk 15 september 2015 om 16:57

Goed werk van Astana. Hiermee geven ze ook een duidelijk signaal dat ze verder topresultaten willen behalen met Aru, aangezien dit zowat Aru’s drie persoonlijke knechten zijn.
Duidelijk signaal richting Nibali lijkt me, zeker als ze Vanotti en Agnoli niet verlengen. Volgend jaar laatste jaar van Nibali bij Astana? Waarschijnlijk wel.

Het kamp Martinelli is aan het winnen van het kamp Slongo. Volgens mij is er tussen hen persoonlijk veel meer rivaliteit dan tussen Aru en Nibali, maar toch zijn deze er de dupe van.

Thijs E 15 september 2015 om 20:51

Tiralongo nog een jaar, dat had ik niet verwacht. Cataldo en Rosa wel, die hebben prima gepresteerd.

Off: het fietsje van VDH is qua materiaalkosten natuurlijk peanuts, dat is haast een overgespoten Loeki.

Romāns Vainšteins 15 september 2015 om 21:24

Keihard verdient x 3. Wat een equipe, koers!

Rondo 15 september 2015 om 23:11

Vooral duur, en het werkt.
Maar vind het eigenlijk niets, onderbuik gevoel of zo, ikea achtig bij elkaar gezochte elementen.

Romāns Vainšteins 15 september 2015 om 23:15

Toch vat deze giro/vuelta-equipe met Aru en Landa als uithalers de koers aan op een manier die ontzettend aanvallend en dapper is. Voor mij echt wel het team van 2015, hoewel de SKY-formatie in de tour ook niet mis was.