Kneuzingen en schaafwonden voor Fabio Jakobsen na val in Le Samyn
foto: Cor Vos
dinsdag 28 februari 2023 om 18:48

Kneuzingen en schaafwonden voor Fabio Jakobsen na val in Le Samyn

Update Soudal-Quick-Step staat dit seizoen alweer op tien overwinningen, maar in de voorjaarsklassiekers loopt het voorlopig nog niet van een leien dakje. Ook in Le Samyn kende de ploeg de nodige pech. Speerpunten Fabio Jakobsen en Kasper Asgreen kwamen namelijk ten val.

Europees kampioen Jakobsen hoopte vandaag op een sprint in Le Samyn, maar ging op goed veertig kilometer van de streep tegen de vlakte. De rappe Nederlander moest even bekomen van de klap, stapte vervolgens wel weer op de fiets, maar gooide de handdoek en peddelde rustig richting de ploegbus. Ook zijn Slowaakse ploeggenoot Martin Svrček was betrokken bij deze val en moest eveneens vroegtijdig opgeven.

Zonder de aanwezigheid van de snelle Jakobsen moest Soudal-Quick-Step het in de finale nu over een andere, meer aanvallende boeg, gooien. En dus trok de van ziekte herstelde Asgreen ten strijde. De Deen was zeer actief in de finale, maar kreeg uiteindelijk niet kans om zich te mengen in de sprint. In de laatste rechte lijn kwam hij namelijk stevig ten val.

De schade bij Jakobsen en Asgreen lijkt echter wel mee te vallen. Stan Van Tricht was de beste renner van Soudal-Quick-Step. De jonge Belg kwam niet verder dan een 51ste plaats.


Update 20.00 uur

Fabio Jakobsen zal enkele dagen wat gas moeten terugnemen na zijn valpartij in Le Samyn. De Nederlander heeft last van gekneusde ligamenten in zijn schouder. Ook zijn schouderblad is gekneusd en verder heeft hij over zijn hele lichaam last van schaafwonden. Dat laat zijn ploeg Soudal-Quick-Step weten in een persbericht.

Kasper Asgreen, die in de laatste kilometer tegen het asfalt kwakte, heeft ook last van aardig wat schaafwonden. Verder valt de schade mee bij de Deen, die komende zondag normaal gesproken van start zal gaan in Parijs-Nice. De Deen maakt deel uit van de zevenkoppige selectie voor de ‘Koers naar de Zon’.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.