Betsema kan lachen na dertiende zege: “Eigenlijk moet er nog eentje bij”
zondag 17 februari 2019 om 15:52

Betsema kan lachen na dertiende zege: “Eigenlijk moet er nog eentje bij”

Denise Betsema was in opperbeste stemming na haar overwinning in de Vestingcross van Hulst. Het betekende alweer de dertiende seizoenszege voor de Texelse revelatie van deze winter. “Er moet er eigenlijk nog eentje bij, want dertien is een ongeluksgetal. Ik ga voor nummer veertien nog”, lacht Betsema na afloop.

Zaterdag was Betsema ook al de beste in Middelkerke, dus het mag een uitstekend weekend genoemd worden voor de renster van Marlux-Bingoal. “Twee keer een overwinning is super mooi, zo aan het eind van het seizoen om af te sluiten. Daar mag ik heel blij mee zijn”, zegt ze. “De eerste rondes moest ik even wachten om positie te kiezen, want er waren weinig stukken waar je kon inhalen. Het duurde even voor ik kon aansluiten bij Annemarie Worst. Daarna kon ik even bijkomen en mijn eigen tempo rijden.”

“Er komen nog twee wedstrijden aan”, kijkt Betsema vooruit naar volgende week, “maar eerst ga ik nog genieten van deze overwinningen.”

Annemarie Worst tweede: “Kwam mezelf een beetje tegen”
De kopstart in Hulst was voor Europees kampioene Annemarie Worst. “Ik had een gaatje net na de start en ik dacht: dan probeer ik het maar gewoon”, zegt ze. “Toen kwam ik mezelf een beetje tegen en toen kwam Denise erbij. Zij was te sterk vandaag. Ik ben zeker tevreden met mijn tweede plek, na gisteren (achtste in Middelkerke, red.) gaat het weer wat beter.”

Inge van der Heijden derde: “Niet verwacht van tevoren”
De wereldkampioene bij de beloften, Inge van der Heijden, mocht als derde mee het podium op in Zeeland. “Ik ben heel blij met mijn derde plaats, dit had ik van tevoren niet verwacht”, zegt de renster van CCC-Liv. “Dit is zeker een opsteker. Ik kan goed tegen de hitte, tijdens de wedstrijd had ik geen last van de warmte. Sinds januari gaat het heel goed, dat heb ik lang kunnen volhouden. Ik ben blij dat ik nu met de top mee kan vechten.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.