Bjarne Riis mikt met Virtu Cycling op ProContinentale status in 2019

Bjarne Riis mikt met Virtu Cycling op ProContinentale status in 2019

foto: Sirotti

donderdag 5 juli 2018 om 11:02

Het was lange tijd stil rondom Bjarne Riis na zijn gedwongen vertrek bij Tinkoff-Saxo in 2015. De Deense Tourwinnaar van 1996 mikt met zijn huidige ploeg Virtu Cycling echter op een grootse comeback. Het plan? De Deense formatie – nu nog continentaal – wil in 2019 de stap maken naar het ProContinentale niveau. Dit meldt het Deense bt.dk.

Volgens het Deense nieuwsmedium zal de ploeg verder gaan onder een andere naam: Team Made in Denmark. In de zoektocht naar sponsoren kijkt het management naar meerdere co-sponsoren, in plaats van één tot twee hoofdsponsoren. Het team hoopt acht tot tien kleinere sponsoren te kunnen overtuigen van het geschetste project.

Als het aan Riis ligt, maakt Team Made in Denmark in 2020 zelfs de stap naar de WorldTour. “Het doel is om volgend jaar op ProContinentaal niveau uit te komen. Ik acht de kans niet onrealistisch dat we in 2020 al een WorldTour ploeg zijn, mits we de juiste sponsoren kunnen aantrekken”, zo laat hij weten in een interview met hetzelfde medium.

Transfer Jakob Fuglsang in de maak? 
De ploeg zal zich – bij het samenstellen van de selectie – vooral richten op eigen land. Het heeft zelfs de stille hoop dat het enkele Deense toprenners kan verleiden tot een overstap. Riis zelf laat weten dat er al is gesproken met Jakob Fuglsang, die nu nog onder contract staat bij Astana.

“Ik denk dat hij graag onder mijn hoede zou willen rijden, mits we de juiste omstandigheden kunnen creëren. Ik heb hem verteld dat ik alles in het werk zal stellen om een team rondom hem te bouwen. Het is mijn droom om meerdere Deense toppers aan te trekken, zoals Michael Valgren.”

Ik wil met dit team uiteindelijk een gooi doen naar Tourwinst”, is Riis bijzonder ambitieus.

Dit artikel delen:

5 Reacties

Mathieu Moller 5 juli 2018 om 11:08

De UCI wil het aantal WorldTour teams terugbrengen naar 16, maar met het wegvallen van BMC blijven er van de huidige teams nog steeds 17 over. Als Made in Denmark (had je geen originelere naam kunnen bedenken) en Cofidis er dan nog bij willen, gaat het krap worden. Waarschijnlijk zal de UCI dan ergens in september 2020 pas bepalen wie er dat jaar nou eigenlijk in de WorldTour mogen rijden.

kielabokki 5 juli 2018 om 11:15

Ook bloed zo dik als stroop kruipt waar het niet gaan kan.

Secondant 5 juli 2018 om 11:28

Ik zou LEGO proberen te regelen als sponsor. En dan de koerstenuetjes in exacte kopie van de legopoppetjes laten printen. Met uiteraard een bijpassende helm. Zou legendarisch zijn. Ik ben fan.

Adrie Kuiper 5 juli 2018 om 13:00

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in Bjarne Riis

sverige1977 5 juli 2018 om 20:07

Ik wel. Maar niet in Valverde

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.