Bjarne Riis vindt nieuwe hoofdsponsor voor ambitieus Virtu Cycling

vrijdag 27 juli 2018 om 13:07
Bjarne Riis vindt nieuwe hoofdsponsor voor ambitieus Virtu Cycling

foto: Sirotti

Bjarne Riis heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden voor zijn huidige ploeg Virtu Cycling, waarmee hij in de toekomst de stap naar de WorldTour wil zetten. De continentale formatie verandert de naam met ingang van de PostNord Danmark Rundt naar Waoo, een aanbieder van onder andere kabeltelevisie. De overeenkomst is voorlopig tot het einde van dit seizoen, maar er zijn mogelijkheden voor langere samenwerking.

De Deense Tourwinnaar van 1996 wil met zijn ploeg in 2019 de stap maken naar het ProContinentale niveau. En als het aan hem ligt, wordt in 2020 zelfs de stap gezet naar de WorldTour. Riis’ stille hoop is dat hij enkele Deense toprenners kan verleiden tot een overstap, onder anderen de namen van Jakob Fuglsang en Michael Valgren zijn daarbij al gevallen.

“Ik ben zeer verheugd dat ik mag aankondigden dat we tot het einde van het seizoen een overeenkomst met Waoo hebben gesloten, met ingang van de PostNord Danmark Rundt”, zegt Riis op de ploegsite. “Waoo is onder andere partner van de Chasing Cancellara-toertochten. Ze zijn erg gemotiveerd om deel uit te maken van onze sport en dit jaar zijn ze tevens sponsor van de jongerentrui in de PostNord Denmarkt Rundt.”

Drijfveren
Directeur Jørgen Stensgaard van Waoo noemt de overeenkomst ambitieus en innovatief. “Dat zijn enkele van onze belangrijkste drijfveren. Daarnaast is de wielersport, net als handbal, een nationale sport die steeds verder groeit en steeds meer Denen interesseert. Hiermee kunnen we veel van onze huidige en potentiële klanten bereiken, terwijl we een sport ondersteunen die een sterk tv-product is.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Chrys 27 juli 2018 om 13:08

Gelukkig. Vroeg me al af waar het jaarlijkse Riis-bericht bleef.

Mac-S 27 juli 2018 om 13:28

Edit redactie: Bedankt, aangevuld!

FBahamontes 27 juli 2018 om 13:31

Dat deze man maar eens snel definitief oprot uit het wielrennen..
Je moet er toch niet aan denken dat Riis over een paar jaar weer een team in de WorldTour heeft.

Dark Noise 27 juli 2018 om 13:35

Ik vind het verschrikkelijk sneu dat dergelijke figuren in het wielrennen kunnen blijven

kaalpani 27 juli 2018 om 13:47

“Als het aan hem ligt in 2020 Worldtour” !!!!!! Aantal ploegen in Worldtour wordt teruggebracht. Hoe kan de redactie zo’n bericht klakkeloos overnemen zonder commentaar? Het is nietszeggend, onmogelijk en ridicuul. Het niveau van ” als het aan mij ligt dan ben in in 2020 hersenchirurg”. Ik moet alleen nog aan de opleiding voor basisarts beginnen!

Vinyakke 27 juli 2018 om 14:00

@kaalpani
Met de niet onbelangrijke nuance dat Riis al wel tonnen ervaring heeft in de worldtour. Ik veronderstel dat jij nog geen hersenchirurg bent geweest toch? Blijven ademen en vooral rustig blijven…! Ik denk dat als we alle ex-renners met een niet onbeschreven blad wegdenken er niet veel ploegleiders/managers overblijven hoor!

Scott Sunderland 27 juli 2018 om 14:01

Slimme kerel die Riis. Natuurlijk een groot dopingverleden. Maar er zijn vele dopingzondaars actief in de wielersport. Ik vind hem zeker een goede ploegleider.

Marakus 27 juli 2018 om 14:17

Ik hoop dat hij het waarmaakt! Het is hypocriet om Riis te weren terwijl er zoveel andere dopingzondaars actief zijn.

@kaalpani, het is overigens nog niet zeker dat het aantal Worldtour ploegen wordt teruggebracht.

ikbenprocycling 27 juli 2018 om 14:36

En Hincapie werkt aan/ambieert een terugkeer met een all-american team in de WT.

Polleke 27 juli 2018 om 22:38

Het is weer die tijd van het jaar… comes december hoor je van die gasten niks meer… tot in de Tour van het jaar erop..,