BORA-hansgrohe legt Ackermann en Buchmann vast tot eind 2021
Pascal Ackermann - foto: Sirotti
maandag 10 december 2018 om 15:30

BORA-hansgrohe legt Ackermann en Buchmann vast tot eind 2021

BORA-hansgrohe heeft het vertrouwen in de Duitse groeibriljanten Pascal Ackermann en Emanuel Buchmann omgezet in langdurige contracten. Zij hebben allebei een contract getekend, waarmee ze tot eind 2021 bij de Duitse ploeg blijven. Dat meldt de ploeg vanaf Mallorca.

“We zijn zonder twijfel heel blij om zo vroeg deze overeenkomst te hebben gesloten met Pascal en Emanuel”, zegt ploegbaas Ralph Denk. “Met deze twee renners en Maximilian Schachmann hebben we drie buitengewone Duitse talenten in onze selectie. Met hen zullen we langetermijndoelen nastreven. Pascal zal in 2019 de Giro d’Italia rijden, dat wordt zijn eerste grote ronde. Emanuel focust zich op de Tour de France.”

Denk is ambitieus. De Duitse talenten zullen het kopmanschap delen met Peter Sagan. De Slowaaks kampioen krijgt een iets ander programma, maar de nadruk ligt nog altijd op de klassiekers en de Tour. “We willen ons blijven verbeteren”, vertelt Denk. “Als we een monument en de groene trui winnen in de Tour, zullen wij heel tevreden zijn. Het is ook een doel om in minstens één grote ronde bij de top-5 te eindigen. Helaas is ons dat nog niet gelukt.”

‘Goed teken voor de staat van het Duitse wielrennen’
Ackermann is de ploeg dankbaar dat hij nu al zo’n langdurig contract kan tekenen. “Voor mij was het logisch om in deze richting te blijven gaan. Het feit dat we die veelbelovende, jonge Duitsers in een Duitse ploeg hebben is een goed teken voor de staat van het Duitse wielrennen”, zegt de nationaal kampioen. Buchmann wil zich verbeteren in 2019: “Vorig jaar eindigde ik als vijftiende in de Tour, ik hoop volgend seizoen top-10 te rijden.”

Het programma van Schachmann, die overkomt van Quick-Step Floors, is nog niet definitief. De ritwinnaar van de vorige Giro d’Italia moet nog bespreken welke grote ronde hij gaat rijden. “Ik denk dat een van mijn eerste hoogtepunten de Ardennenklassiekers zullen zijn”, erkent hij.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.