Bouhanni slaat terug met ritzege in Vierdaagse van Duinkerke, Wippert derde

Door , donderdag 10 mei 2018 om 16:47
Bouhanni slaat terug met ritzege in Vierdaagse van Duinkerke, Wippert derde

foto: ASO/A.Broadway (archief)

De derde etappe in de Vierdaagse van Duinkerke 2018 is gewonnen door Nacer Bouhanni. De 27-jarige Fransman van Cofidis was in de straten van Ecques de beste sprinter in het peloton. Hij liet Timothy Dupont en Wouter Wippert zijn machtige dijen zien. Dupont neemt wel de leiderstrui over van Bryan Coquard.


Japans baanstuur in de aanval
Bergtrui-drager Conor Dunne was de eerste die een aanval op poten zetten. De 2,04 meter lange Ier van Aqua Blue Sport kreeg bijval van de Fransen Jérémy Leveau (Delko-Provence Marseille-KTM) en Samuel Leroux (Roubaix Lille Métropole), alsmede van Jan-Willem van Schip (Roompot-Nederlandse Loterij). Onze landgenoot maakte het mooie weer in de kopgroep met zijn kenmerkende kleine baanstuur van Japanse makelij.

Massasprint onafwendbaar
De maximale voorsprong van het viertal kwam nooit boven de vier minuten. In het peloton deden Vital Concept (Coquard) en Lotto Soudal (Greipel) het werk. Zij hielde het kwartet goed onder controle en haalde hen met het ingaan van de laatste twee kilometer terug. Daarna konden de sprintersploegen hun treintjes in gang zetten, want niets stond een massasprint in de weg. Daarin was Bouhanni – die eerder deze week nog onder vuur lag – de snelste.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Poeksel 10 mei 2018 om 16:49

Kom er maar in, Vasseur!

Skedel 10 mei 2018 om 16:54

Probleem is alleen dat hij door deze kleine zege waarschijnlijk alweer mijlen naast zijn schoenen zal gaan lopen.

Chasse_patate 10 mei 2018 om 17:04

Vreselijke vent!!

xistnc 10 mei 2018 om 17:18

Bouhanni solo voor het peloton?

Wielrennertje 10 mei 2018 om 17:18

@Skedel precies, zal zich nu wel weer the man voelen.

Chaba 10 mei 2018 om 17:20

Fantastische overwinning Haha, laat de soap een vervolg krijgen. Bouhanni laat zien dat hij gewoon mee moet naar de Tour bij een ploeg als Cofidis. Next Vasseur, is nu wachten op de volgende uitspatting buiten de koers

SolerEritrean 10 mei 2018 om 17:52

Prachtig! Onder druk presteren, geen gewone renner.

WCEendT 10 mei 2018 om 18:11

Nacer!!!!!!!!!!

tristania 10 mei 2018 om 18:15

Hij bewijst dat hij mee moet naar de tour? Nou als ik zie wie hij hier verslaat. De complete wereldtop. Wippert op de weg terug.

teunster 10 mei 2018 om 18:33

Wat een soap… ongelofelijk.

pjam4 10 mei 2018 om 18:40

Knap hoor, je moet het maar kunnen, als je ziet wie hij hier achter zich laat! Sowieso absurd dat dit een HC rondje is met alleen maar sprints en een meer dan 50% nationaal deelnemersveld.

WernerFranke 10 mei 2018 om 18:42

Nu heb ik de sprint niet gezien, maar het verbaast me toch. Gisteren stond hij nog compleet stil twee seconden nadat hij aanzette.

ronddraaien 10 mei 2018 om 18:47

Dupont al 9x top 5 zonder te winnen dit jaar.

Gebruikersnaam 10 mei 2018 om 19:14

Waar zijn de sprinters eigenlijk allemaal? Het niveau is hier uiteraard triest, maar in de Giro is ’t op Viviani na eigenlijk niet veel beter.

ChefSpijker 10 mei 2018 om 19:39

In Californië.