Cannondale-Drapac start crowdfundingactie

Door , zondag 27 augustus 2017 om 11:30
Jonathan Vaughters

foto: Cannondale-Drapac

Cannondale-Drapac is een crowdfundingactie begonnen. De Amerikaanse ploeg maakte gisteren bekend in financieel zwaar weer te verkeren nadat een nieuwe sponsor zich op het laatste moment teruggetrokken heeft. Manager Jonathan Vaughters zoekt nog ongeveer zeven miljoen dollar om het budget rond te krijgen voor 2018. Vindt hij dat niet, dan moet de ploeg stoppen.


Mede door feedback van fans is de ploeg nu een donatie-actie begonnen. Hiermee hoopt Cannondale-Drapac een begin te maken met het binnenharken van geld. Naast de actie met de publieksfinanciering heeft manager Vaughters via Twitter ook een oproep gedaan. Mensen die financieel bij willen dragen aan de toekomst van de ploeg kunnen mailen.

Doordat het twee voor twaalf is bij Cannondale-Drapac, is alle renners verteld uit te kijken naar een nieuwe ploeg.

Dit artikel delen:

26 Reacties

jvh93 27 augustus 2017 om 11:36

Die zijn echt de wanhoop nabij, ik zie dit niet meer goedkomen

IlPirata 27 augustus 2017 om 11:39

DE betere renners zullen snel op zoek gaan naar een andere ploeg en mocht deze wanhoopsactie slagen, dan zal Cannondale zeer waarschijnlijk met mindere kwaliteit rondfietsen volgend seizoen.

Japsie 27 augustus 2017 om 11:39

Ik ook niet, eens stopt het fuseren en opslurpen. Qua renners wel jammer, qua shirt ook, maar Vaughters zelf ga ik niet missen.

Kruisberg 27 augustus 2017 om 11:44

Geld geven aan Vaughters….

horsm 27 augustus 2017 om 11:45

Jammer – ik vond Vaughters altijd wel een leuk, kleurrijk persoon. Schreef ook mooie columns.

xistnc 27 augustus 2017 om 11:46

‘ZijKopenDiePloeg’

pantaniet 27 augustus 2017 om 12:06

@xistnc ;-) Overigens was Vaughters 1 van de eersten die Wijkopendeploeg oppikte en deelde op Twitter.

Verweggistan 27 augustus 2017 om 12:07

Is deze ploeg eindelijk eens gaan winnen dit seizoen, kunnen ze geen sponsor vinden.

Natrix maura 27 augustus 2017 om 12:11

#dieberggeldkomter :)

Plavka 27 augustus 2017 om 12:11

Triest.

tvm 27 augustus 2017 om 12:21

Als ik voor €100 euro inspraak krijg in waar welke renner start en hoe de teamtactiek moet gaan zijn, wil ik het wel overwegen.

Chaba 27 augustus 2017 om 12:24

Als je al aan crowdfunding moet beginnen als professionele wielerploeg dan weet je dat het over en sluiten is. Ik ben wel benieuwd waarom de sponsor in extremistische afgehaakt, want het verlengen van al hun toppers geeft aan dat het in kannen en kruiken was.

Romāns Vainšteins 27 augustus 2017 om 12:25

Ik vind Vaughters juist wel een prima aanvulling op het circus dat wielrennen is.

Wheely 27 augustus 2017 om 12:26

7 miljoen ophalen met crowdfunding. Succes!

Wheely 27 augustus 2017 om 12:30

De voormalige Belkin ploeg heeft het natuurlijk ook ooit gedaan, vond ik destijds ook heel raar maar naar dat was uiteindelijk wel een realistische aanpak.

mus van de maasstad 27 augustus 2017 om 12:32

Ok. En dan?

Tegen de tijd dat je die 7m bij elkaar hebt zijn de toprenners al lang en breed gevlogen. Dan moet je het met B en C garnituur doen in de WT, wat nou niet echt uitnodigend is voor sponsors om volgend jaar 7m te investeren

achtpuntzes 27 augustus 2017 om 12:39

tja. de Beat Club komt na 2 jaar ook niet verder dan het ondersteunen van 3 renners.

ik ben altijd wel benieuwd wat ze met het binnengehaalde geld doen als ze met zo'n crowdfunctie-actie toch te weinig geld ophalen om volgend jaar door te gaan. verdwijnt dat dan in de zakken van Vaughters?

Wheely 27 augustus 2017 om 13:02

@8.6
Voer voor een docu:”de verloren crowdfunding dollars”

Viktrodriguez 27 augustus 2017 om 13:22

Dus je vier vaste sponsors, waaronder de naamsponsors, blijven je trouw, en dan heb je dankzij een nieuwe, maar later afhakende sponsor ineens een tekort van 7 mln? Dat is gezien de WT-budgetten wel bizar veel geld.

montventoux 27 augustus 2017 om 13:23

Die 7 miljoen haalt Vaughters duidelijk niet bijelkaar via dit forum. Zal kijken of ik nog ergens een tientje heb liggen. Lastige opgave uiteraard maar niet geschoten … Hopelijk lukt het.

Arema Pro Cycling Team 27 augustus 2017 om 13:46

Ze moeten die bokser van vannacht even bellen…

ikbenprocycling 27 augustus 2017 om 14:32

Het netwerk van die vaste sponsors biedt dus geen soelaas ? Bedenkelijk, deze revelatie straalt slecht op hen af.

leegloper 27 augustus 2017 om 18:04

7 miljoen? Zet Vaughters te hoog in? Dat moet toch voor minder kunnen.

KeesD 28 augustus 2017 om 11:21

Er zijn weet niet hoeveel crowdfunding acties voor kinderen met zeldzame kankervormen die voor behandeling naar Amerika moeten, en waar van de ouders dit zelf moeten ophoesten… en dan zal ik geld geven aan een wielerploeg ipv die kids? Hmmmm…. en dan ook nog eens 7 miljoen nodig.
Ieder zijn eigen keuze, maar het crowdfundingcircuit kent zo zijn tegenstrijdigheden…

Spinergy 28 augustus 2017 om 13:38

ik denk dat erik dijkstra niks geeft

  • 1
  • 2