Caruso kansloos voor klassement in Baskenland door botsing tegen auto

dinsdag 3 april 2018 om 10:43
Caruso kansloos voor klassement in Baskenland door botsing tegen auto

foto: Sirotti

De Ronde van het Baskenland is slecht begonnen voor Damiano Caruso. De Italiaan is na dag één al kansloos voor het algemeen klassement.

In de finale van de openingsrit botste de 30-jarige Italiaan van BMC tegen de zijspiegel van een langs het parcours geparkeerde auto. “Vlak voor de slotklim was het super chaotisch in het peloton. Ik botste met mijn schouder tegen een zijspiegel van een geparkeerde auto”, legt hij uit op de website van de ploeg.

“Op dat moment deed het onwijs veel pijn, maar het lijkt niet te zijn gebroken. Mijn kans op een goed eindklassement is verkeken. Ik ga mij nu richten op ritzeges. Voor mij start nu een nieuwe wedstrijd.”

In het algemeen klassement staat Caruso voorlopig 141ste met een achterstand van 9:37. Richie Porte, de andere klassementsman, verloor ruim zeven minuten.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Wheely 3 april 2018 om 10:45

Zag er ook raar uit al die auto’s langs het parcours

Polleke 3 april 2018 om 11:11

Die Porte komt ook makkelijk aan zijn centen….

jenku 3 april 2018 om 11:26

ja polleke, hij hoeft er inderdaad niks voor te doen

Romāns Vainšteins 3 april 2018 om 11:50

Misschien tijd voor een diepe discussie over Porte zijn salaris ?

Tpinotfan 3 april 2018 om 11:52

Porte ging hier niet voor een klassement omdat hij pas net hersteld is van ziekte en hier eigenlijk Caruso zou ondersteunen. http://www.wielerflits.nl/nieuws/336674/porte-maakt-rentree-in-baskenland-caruso-draagt-kopmanschap-bmc.html

MatthiasVDH 3 april 2018 om 11:59

Porte overbetaald over zijn top altijd ziek of pech helft van je salaris ingeven als schadevergoeding en omscholen tot rittenkaper!!!!!!!!!iii

ghostwriter 3 april 2018 om 12:23

Wat een vreemde obsessie heert er hier op WF over het salaris van wielrenners. Het lijkt haast wel alsof WF leden dat uit eigen zak betalen.

Jean Dumas 3 april 2018 om 12:31

Renners die geknecht hebben voor Froome zijn precies als ministers van Rutte. Terwijl de top dog blijft zitten sneuvelen er steeds meer carrières.

teunster 3 april 2018 om 12:58

MatthiasVDH +1 jij zegt tenminste waar het op staat!

maurits1972 3 april 2018 om 13:14

Het zit Porte niet echt mee ook. Hij krijgt een mooi salaris omdat hij in potentie zeker top 3 in de tdf kan rijden. En als alles meezit kan hij zelfs de tdf winnen.

alupeete 3 april 2018 om 14:39

Misschien dat Teuns (39ste op 2minuten) nog een degelijk klassement kan rijden voor bmc? Ik vond het raar dat hij niet meer van voor zat eigenlijk.

ambie 3 april 2018 om 14:54

@alupeete ergens gelezen dat Teuns lekke band had in finale.