Chavanel wint tijdrit in Poitou Charentes, Kelderman tweede

Door , donderdag 25 augustus 2016 om 18:03
Chavanel wint tijdrit in Poitou Charentes, Kelderman tweede

foto: Sirotti (archief)

Sylvain Chavanel heeft de individuele tijdrit in de Tour de Poitou Charentes 2016 op zijn naam geschreven. De 36-jarige Fransman van Direct Energie liet Wilco Kelderman en Nelson Oliveira achter zich. Chavanel is ook de nieuwe leider in de Franse koers.

Chavanel haalt uit
Nadat Nacer Bouhanni de ochtendrit had gewonnen, was het vanmiddag de beurt aan de tijdrijders voor een individuele race tegen de klok over 23 kilometer. Na drie massasprints was het ook vrij zeker dat de leiderstrui van schouders zou wisselen. LottoNL-Jumbo had met Kelderman en ook Primož Roglič twee kandidaten voor de ritzege aan boord, maar zij stuitten vanmiddag op een oersterke Chavanel. De ervaren Fransman was uiteindelijk sneller dan Kelderman, die in de slotrit van vrijdag een halve minuut moet goed maken voor de eindwinst.

Dit artikel delen:

23 Reacties

Wielermuis 25 augustus 2016 om 18:07

Misschien kan Wilco dit rondje morgen winnen maar wordt lastig met toch weer zo’n sterke chavanel.

Mathieu Moller 25 augustus 2016 om 18:14

Goede tijdrit voor TLJ met drie man in de top 10.

ivo001 25 augustus 2016 om 18:15

Indrukwekkende voorsprong zeg.

Janjanssen98765 25 augustus 2016 om 18:17

Was Sylvain op de brommer vandaag?

Wildebert 25 augustus 2016 om 18:21

Goeie prestatie Wilco! Ik ben tevreden met jouw uitslag.

kelderfan 25 augustus 2016 om 18:23

Op de brommer maar wel weer een goede prestatie van Kelderman.
Van mij mag hij blijven bij TLJ.

Rondo 25 augustus 2016 om 18:36

3 man in de top drie van TLJ ?
Zal een lekker niveau zijn dan het deelnemers veld.

r525 25 augustus 2016 om 18:46

Dat is nummer 24 alweer. Dit is toch wel lekker na die twee veel te magere jaren.
Als ik het parcours zo zie, dan moet Chavanel morgen toch ook de 25e binnen kunnen halen!

Japsie 25 augustus 2016 om 19:00

Zo, even 30 seconden (!) op nummer twee. Toch wel een held die Chavanel. Die moeten ze straks ooit echt van zijn fiets trekken, want die gaat maar door.

maklukzat 25 augustus 2016 om 19:15

Chavanel heeft de vorm ook gevonden. Rijdt opmerkelijk hard.

Troma 25 augustus 2016 om 19:18

Het was vooral opvallend dat hij halverwege al 30 seconden voorsprong had op Kelderman.

aeroventiel 25 augustus 2016 om 19:22

Vast weer een beetje hulp gehad van een Franse motorrijder.

Niklas 25 augustus 2016 om 19:23

Dit zijn de rondjes waarin Kelderman vertrouwen moet tanken. Daarnaast één grote ronde per jaar als schaduwkopman en investeren in mental-coaching. Als TLJ daarvoor zorgt, heeft hij daar de beste perspectieven.

Tuubke 25 augustus 2016 om 19:45

Als je het profiel voor morgen bekijkt, lijkt het een bergetappe waarin nog van alles mogelijk is. Maar dan zie je de schaal en dan blijkt het te gaan om molshopen van enkele tientallen meters hoog. Daar gebeurt dus helemaal niks meer. Best wel saai, een vijfdaagse ronde over nagenoeg vlak parcours, waar het eindklassement exact identiek is aan de uitslag van de tijdrit.

horsm 25 augustus 2016 om 19:59

Jammer voor Kelderman – hij zit ook nog zonder contract voor volgend jaar….

En Oomen niet slecht: 13de.

alsjewint 25 augustus 2016 om 20:09

Ik had wel gehoopt en ook wel een beetje verwacht dat Kelderman en Roglic hier goed zouden rijden. Maar ik had Alex Dowsett als grootste kanshebber in mijn achterhoofd. Dat La Machine nog een keer ouderwets uit zou halen had ik eerlijk gezegd niet gedacht . Wel een fors verschil moet ik zeggen. Zal lastig worden om Chavanel nog uit de trui te rijden. Ben ook benieuwd wat Kelderman nu gaat doen. Hij kan kennelijk blijven bij TLJ, maar omdat je zo lang niks hoort (net als bij Vanmarcke) vrees ik dat hij ergens anders heen zal gaan.

Covadonga 25 augustus 2016 om 21:20

Dowsett niet eens in de top 10. Chavanel als vanouds. Die rijden ze er morgen niet af, helaas voor Kelderman.

Thailand 25 augustus 2016 om 22:10

@ Wildebert, dat zal wilco goed doen… ;-)

T zal idd voor Chavanel zijn, was leuk geweest voor Kelderman om weer eens een ronde binnen te harken.

kjjl 25 augustus 2016 om 22:29

@Rondo. Precies, nipt sterker dan dit deelnemersveld zo te zien. http://www.procyclingstats.com/race/Giro_Italia_2016_Stage_9_ITT_Chianti

Knappe prestatie van Chavanel. Ik dacht dat hij alleen nog maar voor top 10 plekken zou rijden voor de rest van zijn leven.

dark-knight 25 augustus 2016 om 22:49

Uitstekende prestatie vandaag om Oliveira en Roglic achter je te laten, ook al zijn het zulke kleine verschillen.
Hopelijk gaat de wisselvalligheid er bij hem snel uit, want ik gun hem het allerbeste en hij heeft al laten zien dat hij absoluut genoeg talent heeft!

Chaba 26 augustus 2016 om 07:24

Nou ik vind het vooral knap van Chavanel die de rest toch op gepaste afstand rijdt. Kelderman naar behoren, finisht mooi tweede.

KissMyAce 26 augustus 2016 om 10:53

Zal Lobato zn best hebben gedaan?:)

koos1 26 augustus 2016 om 10:57

Kelderman heeft z’n vorm weer terug gevonden. Geen idee of Dumoulin ‘zin’ heeft om het EK TT te rijden, anders moet Kelderman daar misschien een doel van gaan maken.