‘Chloe Dygert verlaat Europees wielertoneel, richt zich volledig op Olympische Spelen’
Is Chloe Dygert bezig aan haar laatste maanden in het Europese wielerpeloton? De 29-jarige renster is dicht bij een akkoord met de Amerikaanse continentale formatie Blue Ridge-TWENTY28. Dat meldt wielerjournalist Daniel Benson.
Dygert lijkt een contract voor twee jaar te tekenen bij de Amerikaanse ploeg, waarmee ze mogelijk kan deelnemen aan de Olympische Spelen in Los Angeles in 2028, wat haar grote doel is voor de komende jaren. Het contract lijkt nog niet getekend, maar “de geruchten wijzen erop dat de transfer zo goed als rond is”, zo schrijft Benson.
De Amerikaanse komt nu nog uit voor de Duitse WorldTour-ploeg CANYON//SRAM zondacrypto, maar beschikt over een aflopend contract en lijkt het Europese wielrennen de rug toe te keren. De hardrijdster kwam dit seizoen door fysieke malheur overigens nog maar tot zes koersdagen. In haar voorlopig laatste wedstrijd, Parijs-Roubaix, haalde Dygert door een val de finish niet.
De tweevoudig wereldkampioene in het tijdrijden liet de voorbije seizoen wel meermaals haar klasse zien. Zo won ze vorig jaar nog een rit in de Tour Down Under en reed ze naar toptienklasseringen in Milaan-San Remo en Parijs-Roubaix. In 2024 behaalde ze twee WK-medailles (weg- en tijdrit) in het Zwitserse Zürich en was ze in Parijs goed voor olympisch brons op de individuele tijdrit.

Dygert werd al vaak wereldkampioene als weg- en baanwielrenster – foto: Fotopersburo Cor Vos
Op jacht naar olympisch goud
Dygert zou zich de komende jaren volledig willen focussen op het baanwielrennen, met de Olympische Spelen in haar thuisland als sportief hoogtepunt. De renster heeft al een succesvolle baancarrière achter de rug, met liefst acht wereldtitels en olympisch goud in de ploegenachtervolging.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.