Dankzij samenwerking hoofdsponsors Team Picnic Post NL minder CO2 uitstoot
De twee hoofdsponsors van Team Picnic Post NL hebben elkaar in hun business gevonden. Online supermarkt Picnic neemt vanaf nu ook retourpakketjes van PostNL mee. Klanten kunnen als hun boodschappen aan huis bezorgd worden de pakketjes gratis meegeven aan de bezorger van Picnic. Ze hoeven dan niet meer met de auto of fiets naar een PostNL-punt, waardoor ze tijd besparen en minder CO2 uitstoten.
Afgelopen najaar stapte Picnic in de wielerploeg van Iwan Sprekenbrink, waardoor er op sportief gebied al een samenwerking tussen Picnic en Post NL onstond. “Door dit contact raakten we al snel in gesprek over de mogelijkheid om retourpakketten van Picnic-klanten te bezorgen”, aldus Pim Berendsen, CFO van PostNL. “Online winkelen is steeds meer onderdeel van ons dagelijks leven en het is het aan ons als e-commercepartijen om door innovatieve oplossingen het versturen en retourneren van pakketten voor onze klanten makkelijker te maken.”
Picnic startte vijf jaar geleden al met het ophalen van pakketjes van een andere aanbieder. Dit was meteen een succes. Afgelopen jaar gaven klanten honderdduizenden pakketjes mee aan de bezorgers van Picnic. “Klanten geven aan dat ze het fijn vinden om niet voor dat ene pakketje de deur uit te hoeven”, aldus Muller. “Veel klanten vroegen dan ook wanneer we ook pakketjes van PostNL mee gaan nemen.”
Twee weken geleden deed het bedrijf een proef met het ophalen van retourpakketjes van PostNL. “We konden op deze manier goed testen of de aanpassingen in onze systemen perfect werkten, zodat we vanaf vandaag in héél Nederland de retourpakketjes op kunnen halen bij klanten”, aldus medeoprichter van Picnic Michiel Muller.