Danny van Poppel debuteert bij LottoNL-Jumbo met zege in Valencia

woensdag 31 januari 2018 om 16:07
Danny van Poppel debuteert bij LottoNL-Jumbo met zege in Valencia

Danny van Poppel heeft LottoNL-Jumbo de eerste zege van het seizoen bezorgd. Dat deed de Nederlandse sprinter in de Ronde van Valencia, waar hij in Peñiscola – na 191,4 kilometer koers – de betere was van Luka Mezgec (Mitchelton-Scott) en Jürgen Roelandts (BMC).


Mancebo in de vlucht
De etappe werd vormgegeven door een kopgroep van vier renners. De bekendste daarvan reed voor de kleinste en meest onbekende ploeg van allemaal, namelijk good old Francisco ‘Paco’ Mancebo. De inmiddels 41-jarige Spanjaard rijdt zijn koersen tegenwoordig voor de Inteja Dominican-ploeg uit de Dominicaanse Republiek. Zijn medevluchters waren Paul Ourselin (Direct Energie), José Manuel Díaz (Israel Cycling Academy) en Ibai Salas (Burgos-BH).

LottoNL-Jumbo neemt peloton op sleeptouw
De maximale voorsprong van het leidende kwartet bedroeg vijf minuten. Onder meer LottoNL-Jumbo zette een renner op kop om het gat te dichten. Achttien kilometer voor de finish was het zover en konden de sprinters zich langzaamaan gaan voorbereiden op de eindspurt. De Nederlandse ploeg nam veel hooi op de vork in het peloton in dienst van Danny van Poppel.

Goede binnenkomer Van Poppel
In de slotkilometers kwamen enkele renners ten val, maar veel impact op het peloton had dat niet. Twee kilometer voor het einde zag Gianni Moscon wel zijn kans schoon om ervan tussen te glippen. De Italiaan van Sky werd achtervolgd door twee mannen van LottoNL-Jumbo, waarna Moscon in de laatste lijn gegrepen werd. Gijs Van Hoecke zette Van Poppel op kop af, die indrukkwekkend doortrok tot op de streep.

Door zijn overwinning mag Van Poppel morgen in de tweede rit de leiderstrui dragen.

Dit artikel delen:

77 Reacties

Man met de hamer 31 januari 2018 om 16:08

Been is al vroeg in topvorm!

jessevdalen 31 januari 2018 om 16:09

van emden met een wereldbeurt. Van Poppel van vroeg en goed afgemaakt. Dit is dicteren.

Kosmonaut 31 januari 2018 om 16:10

Hahaha, ik ging stuk. Danny van Poppel die vol op kop aan het sprinten is. José Been: ''Waar is van Poppel, waar is van Poppel''?

MatthiasVDH 31 januari 2018 om 16:10

Jammer dat zo’n prachtig sprint door dat gruwelijk slecht commentaar verpest wordt.

woutie 31 januari 2018 om 16:10

Eerste dag Eurosport en kan Jose Been al niet meer horen.

HoofdIsVrij 31 januari 2018 om 16:10

Machtige sprint!

“Waar is Van Poppel!? Waar is Van Poppel!?”

ChefSpijker 31 januari 2018 om 16:10

Pfoe wat een indrukwekkende sprint. Mezgec zat perfect maar toen hij erover wilde gaan ging Van Poppel enkel doorversnellen.

Poeksel 31 januari 2018 om 16:10

Overtuigend ook. Van Poppel zal blij zijn dat hij naar TLJ is gegaan!

Tuubke 31 januari 2018 om 16:11

Wat een mooie overwinning – dat er nog vele mogen volgen.

Stenalic 31 januari 2018 om 16:12

Valt me alles mee van TLJ, zo waar een aardige sprinttrein en nog afmaken ook. Lekker begin voor Danny bij z’n nieuwe team.

ddeboer 31 januari 2018 om 16:12

Kan die vrouw aub ophouden…

vluggejapie 31 januari 2018 om 16:12

Mooi werk ook van de ploeg. Even leek het alsof ze een mannetje tekort kwamen, maar Van Poppel was sterk genoeg om vroeg aan te gaan.

Cadellie 31 januari 2018 om 16:14

Lekker Danny! Hoppaaa!

Jandepandaman 31 januari 2018 om 16:15

Het woord ‘overmacht’ en ‘controleren’ kun je niet vaak matchen met TLJ. Maar hier hebben ze beide echt laten zien. Machtige sprint.
Mooi begin van het seizoen zo voor TLJ en Van Poppel.

vlek 31 januari 2018 om 16:15

Van Emden was echt weergaloos. Moment dat hij op kop kwam en rustig leek te controleren, zag je op de twee rij allemaal renners spartelen om op te schuiven en toen daarna Moscon zijn moment zag reed Van Emden hem ook nog zo goed als in zijn eentje terug. Van Poppel vervolgens ook duidelijk de beste sprinter. Rest van de ploeg ook prima gewerkt; Van Poppel heeft de laatste toen kilometer nooit verder gezeten dan plek tien.

Zjoske 31 januari 2018 om 16:15

Genoten op een engelstalige stream!

jvh93 31 januari 2018 om 16:16

Geweldig ploegwerk en een pittig lange sprint. Met overmacht gewonnen, heerlijk!

Chaba 31 januari 2018 om 16:16

Zo mooi begin! Van Poppel laat zien dat je rekening met hem moet houden.

Tuubke 31 januari 2018 om 16:17

Dit wordt een klassieker à la “Kelderman bestaat niet”: “Maar waar is Van Poppel?”.

kelderfan 31 januari 2018 om 16:18

Het was een prima start voor TLJ met een sterke Danny van Poppel, die ook prima werd afgezet door zijn team.

Utrecht19 31 januari 2018 om 16:19

Knappe overwinning van Lotto en Van Poppel. Welke renner van EF Education viel? Was dat Modolo?

WernerFranke 31 januari 2018 om 16:19

Niet het sterkste veld, maar dit straalde echt veel kracht uit.
Mevr. Been is één van de weinigen waarover de meningen niet verdeeld zijn, dus veel discussie hierover is niet nodig.

Chrys 31 januari 2018 om 16:22

Waar is Van Poppel?! …

xistnc 31 januari 2018 om 16:29

Mooie zege – en jullie verslag van het kennelijke finishcommentaar maakt het af. :D

Vinyakke 31 januari 2018 om 16:30

Good old mancebo, zaaaaalig!!!!