‘Darwin Atapuma en Davide Rebellin vertrekken naar Epower Factory Team’
foto: Cor Vos
zaterdag 19 oktober 2019 om 16:01

‘Darwin Atapuma en Davide Rebellin vertrekken naar Epower Factory Team’

Het ziet ernaar uit dat Darwin Atapuma en Davide Rebellin hun carrière voortzetten bij het ambitieuze Epower Factory Team, dat de ambitie heeft om in 2020 aan de start te staan van La Grande Partenza.

De 48-jarige Rebellin wordt al geruime tijd gelinkt aan het Hongaarse project, maar volgens het Spaanse Marca is de deal nu definitief. Samen met de 31-jarige Darwin Atapuma – die overkomt van Cofidis – moet Rebellin een van de speerpunten vormen van Epower Factory Team.

“Het is een geluk om te kunnen blijven fietsen in een project dat wordt ondersteund door sponsors uit Hongarije”, vertelt Rebellin. “Als ik zou kunnen terugkeren in de Giro d’Italia op deze leeftijd, dan is dat iets om trots op te zijn. Ik ben ervan overtuigd dat het mijn carrière zou afmaken en dat ik niet uit de toon zou vallen.”

Atapuma verwacht snel rond te zijn met de Hongaarse wielerformatie. “Het is nog niet officieel, maar mijn idee is om voor deze ploeg te koersen. We zijn allemaal enthousiast over de presentatie. In december gaan we op trainingskamp. Daar hopen we alle kleine details rond te krijgen.”

Andere coureurs
Giuliano Kamberaj, Michele Corradini, Filippo Rocchetti, Paolo Baccio zouden eerder al hun handtekening onder een contract gezet hebben, maar ook Riccardo Stacchiotti, Manuel Allori, Andrea Cacciotti, Daniel Dina, Jalel Duranti, Gregorio Ferri, Viktor Filutas, Filippo Magli, János Pelikán, Bálazs Rózsa, Gergely Szarka, Andrea Toniatti, Nicola Toffali en Federico Zurlo zouden binnenkort door de ploeg worden bevestigd.

Toch heeft het team nog geen ProContinental-licentie voor het aankomende seizoen aangevraagd. Ook zijn nog geen coureurs bevestigd door de ploeg. Volgens manager Sandro Lerici zal het team pas in november bekrachtigd worden door de UCI. “We zijn hard aan het werk om een sterk team te vormen”, aldus Lerici. “Ons doel is om te starten in de Giro d’Italia, maar dat hangt ook af van onder meer de RCS en een aantal politieke kwesties.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.