David van der Poel boekt eerste seizoenszege in Tabor

woensdag 28 oktober 2015 om 16:10
David van der Poel boekt eerste seizoenszege in Tabor

Foto: Marcel Koch

In het Tsjechische Tabor heeft David van der Poel zijn eerste overwinning van dit veldritseizoen behaald. De Nederlander bleef in de vierde manche van het regelmatigheidsklassement de TOI TOI Cup zijn BKCP-ploeggenoten Vincent Baestaens en thuisrijder Michael Boros voor.


flag-cz TOI TOI Cup #4
1. flag-nl David van der Poel (BKCP-Corendon)
2. flag-be Vincent Baestaens (BKCP-Corendon)
3. flag-cz Michael Boros (BKCP-Corendon)

Dit artikel delen:

18 Reacties

Wheely 28 oktober 2015 om 16:13

Mooi man! Het is hem gegund vanuit de schaduw van zijn broer.

vanSpringel 28 oktober 2015 om 16:47

Broer van Goliath, ….. beest in Tabor !

Jowinho 28 oktober 2015 om 17:16

Ik vind het eigenlijk redelijk schandalig dat deze wedstrijd makkelijk te volgen is via stream, terwijl de crossen die er eigenlijk toe doen gewoon niet te volgen zijn als je geen Telenet hebt.

Duh 28 oktober 2015 om 17:22

Ja Jowinho, Schandalig! Bij de voetbalamateurs kan ik gewoon gratis gaan kijken en voor Eredivisie-live moet ik betalen!

billi 28 oktober 2015 om 17:31

David van der Poel komt meer en meer in vorm :)

afgelopen zondag ook al 7e in Zonhoven

Jowinho 28 oktober 2015 om 18:03

@duh: ik zeg toch niet dat die stream gratis moet zijn. En voor mezelf is dat geen probleem, want ik heb telenet, maar ik heb vrienden die zo het veldrijden niet meer kunnen volgen en dat is geen gezonde situatie in een kleine sport.

Guushovd 28 oktober 2015 om 18:25

@Duh
hahaha, de cross het kleine broertje van het wegrennen. Wordt echt een succes als die de kant van betaal tv opgaan terwijl het wegrennen overal gratis te volgen is. Kansloos.

Jowinho heeft gewoon gelijk.

Guushovd 28 oktober 2015 om 18:26

Mooi voor dvdp, hopelijk volgen er dit seizoen ook nog grotere koersen.

achtpuntzes 28 oktober 2015 om 18:27

in ieder geval ben ik afgehaakt. en ik denk dat ik niet de enige ben.
@ hierboven:
het is overigens geen 'betaal tv'. zeg mij dan maar waar ik als Nederlander kan betalen om de telenet wedstrijden te zien? die mogelijkheid is er alleen voor de Belg.

aengbers 28 oktober 2015 om 18:50

@achtpuntzes Bij Sport1.

Pizzi 28 oktober 2015 om 20:03

Wietse Bosmans DNF.

Wat betreft de Telenet-ritten ben ik ook afgehaakt. Noodgedwongen helaas. Meh.

Zodiak 28 oktober 2015 om 20:53

Als minder mensen het op Telenet bekijken is het niet meer interessant voor Telenet en wordt het wellicht weer opgepakt door een andere zender.

ah-ja 28 oktober 2015 om 21:06

wietse bosmans? doet die ook nog mee

F e r o x 28 oktober 2015 om 22:47

Telenet verkoopt trouwens aan andere zenders. Maar als deze niet geïntresseerd zijn in het buitenland, tja …

ChefSpijker 29 oktober 2015 om 11:24

Wel kritiek leveren maar niet weten hoe de vork in de steel zit… Je kunt als Nederlander inderdaad ook gewoon de ‘Telenetwedstrijden’ kijken op tv. Moet je alleen Sport1 aanschaffen dus. Zowel Gieten als Zonhoven hadden ze al met commentaar van Marianne Vos. En ook de rest van de Superprestige de komende 3 jaar.

denise 29 oktober 2015 om 16:38

Als ik de veldritkalender bekijk dan zijn er in november toch 7 wedstrijden op sporza tv 1

sooike 29 oktober 2015 om 17:36

Is dat Matthieu niet op die foto ?