De Ketele en De Pauw nieuwe leiders in Zesdaagse van Kopenhagen
zaterdag 2 februari 2019 om 08:54

De Ketele en De Pauw nieuwe leiders in Zesdaagse van Kopenhagen

Kenny De Ketele en Moreno De Pauw hebben op de tweede avond van de Zesdaagse van Kopenhagen de leiding gepakt. Bovenin het klassement zijn de verschillen echter nog altijd klein, met ook de koppels Havik-Stroetinga en Reinhardt-Hester in dezelfde ronde. Daarachter volgen nog eens drie teams met één ronde achterstand.

Havik en Stroetinga veroverden de koppositie op de eerste dag, waarin de top-7 weinig voor elkaar onderdeed. De tweede dag moest dan de onderlinge verhoudingen verduidelijken en dat gebeurde in de lange jacht. De Ketele en De Pauw, die pas laat beslisten over hun deelname aan deze zesdaagse, wonnen dit onderdeel en het was tevens belangrijk wat daarachter gebeurde.

Ook de koppels Havik-Stroetinga en Reinhardt-Hester eindigden in dezelfde ronde, maar dan werden de verschillen duidelijk in de uitslagentabel. De koppels Grasmann-Mørkøv, Wulff-Mørkøv en Burkart-Malmberg moesten een ronde toegeven en Kron-Stokbro zelfs twee. De eerste verschillen zijn gemaakt, maar de strijd is nog allerminst gestreden in Kopenhagen.

flag-dk Zesdaagse van Kopenhagen 2019
Stand na dag 2
1. flag-be / flag-be Kenny De Ketele-Moreno De Pauw – 83 punten
2. flag-nl / flag-nl Yoeri Havik-Wim Stroetinga – 75 punten
3. flag-de / flag-dk Theo Reinhardt-Marc Hester – 58 punten
4. flag-dk / flag-dk Oliver Wulff-Michael Mørkøv – 98 punten en 1 ronde
5. flag-de / flag-dk Achim Burkart-Matias Malmberg – 74 punten en 1 ronde
6. flag-de / flag-dk Christian Grasmann-Jesper Mørkøv – 43 punten en 1 ronde
7. flag-dk / flag-dk Andreas Kron-Andreas Stokbro – 33 punten en 3 ronden
8. flag-pl / flag-pl Bartosz Rudyk-Szymon Krawczyk – 24 punten en 7 ronden
9. flag-nl / flag-nl Melvin van Zijl-Roy Pieters – 36 punten en 11 ronden
10. flag-pl / flag-pl Daniel Staniszewski-Adrian Teklinski – 5 punten en 11 ronden

15. flag-nl / flag-nl Raymond Kreder-Michel Kreder – 17 punten en 16 ronden

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.