De Lotto geeft in april duidelijkheid over sponsoring
Waar Jumbo en BrandLoyalty al hebben ingestemd met een verlenging van het sponsorcontract van de wieler- en schaatsploeg LottoNL-Jumbo tot en met 2018, laat De Lotto nog in het midden of zij doorgaan met de sponsoring. Zij geven voor 1 april meer duidelijkheid aan de formatie.
Dat laat De Lotto in een reactie weten aan De Telegraaf. Door een aanstaande fusie tussen De Lotto en de Staatsloterij, dat sponsor is van Roompot Oranje Peloton, wil men nog een paar maanden bedenktijd. “Wij hebben met de ploeg afgesproken dat we voor 1 april 2016 onze beslissing laten weten over onze eventuele verlenging van de sponsorovereenkomst”, luidt de reactie.
“We zijn zeker niet ontevreden, integendeel. Maar zitten midden in de voorbereiding van de beoogde fusie met de Nederlandse Staatsloterij en willen daarom alle tijd nemen voor een gedegen beslissing. Wij zullen vanzelfsprekend de ploeg zo snel mogelijk op de hoogte brengen van onze beslissing.”
Richard Plugge heeft hoop dat Lotto blijft als sponsor
Tegen de NOS reageert Richard Plugge op het nieuws dat tot en met 2018 de mixploeg verzekerd is van een budget van tien miljoen euro. “Het is goed voor de sportiviteit, maar ook voor het businessmodel, want op deze manier kunnen we verder bouwen onze ploeg en onze identiteit”, vertelt de manager. “De Lotto is enthousiast. Ik verwacht dat ook zij zich ook na 2016 aan de ploeg willen blijven verbinden.”
Uit het verleden weten we ondertussen dat mondelinge toezeggingen weinig tot geen waarde hebben in de wielersport ;-)
Niet voor zijn beurt gepraat, dus.