Dubbel feest voor Marianne Vos in BeNe Ladies Tour

Dubbel feest voor Marianne Vos in BeNe Ladies Tour

foto: Marcel Koch (archief)

zondag 16 juli 2017 om 17:36

Marianne Vos heeft het eindklassement van de BeNe Ladies Tour gewonnen. Onze landgenote van WM3 boekte vandaag in Zelzate haar tweede ritzege op rij. Gisteren greep Vos de macht namelijk al in de individuele tijdrit.

De proloog werd gewonnen door Annette Edmondson. De twee daaropvolgende etappes werden gewonnen door Alice Barnes en Elinor Barker uit Groot-Brittannië. Etappe 2b ging naar Vos, waarmee ze ook de leiding overnam in het klassement van Barnes. Met haar etappezege van vandaag zette de Brabantse een kroon op haar rentree.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Wheely 16 juli 2017 om 17:39

Jaaa, wat fijn!

Pietertje2 16 juli 2017 om 18:03

Zo snel weer op niveau, echt een klasbak.

schipperaar 16 juli 2017 om 18:03

Mooi terug aan het front.

Benji Maso 16 juli 2017 om 18:05

Ze gaat vandaag niet de aandacht krijgen die ze eigenlijk verdient, mooie comeback na een koers-vrije periode.

Chaba 16 juli 2017 om 18:07

Wow knap!

DaveEvans 16 juli 2017 om 18:27

Had ik niet verwacht toen ze in de proloog onderuit ging. Dus razend knap Marianne!

harry40jenny42 16 juli 2017 om 19:05

Geweldig Marianne en nu naar La Tour

Guushovd 16 juli 2017 om 19:38

Vosje is de grootste Nederlandse sporter (ongeacht geslacht) van t laatste decennium. Hopelijk doet ze er nog een heel aantal jaren bij.

fraine gal 16 juli 2017 om 20:21

Ik kan het weten dat Vos goed was dit weekend want ik was gisteren getuige van haar prestaties en het is een superatlete waar je nog eens een toffe babbel mee kan doen. Dat kan je hier niet van iedereen zeggen ;)

illu 17 juli 2017 om 10:27

Ay zonde voor Marianne… denk je het perfecte weekend te hebben, loop je fraine bijna tegen het lijf… Het zit haar ook echt niet mee dit jaar :(

Poeksel 17 juli 2017 om 10:46

Een na laatste in de proloog door een valpartij, nog drie keer vallen en toch nog winnen, erg knap!
Schaatser Janne Ensing ook keurig op de zesde plek.

fraine gal 17 juli 2017 om 20:18

@illu: Ik heb met Vosje een toffe babbel kunnen doen en ze is alleszins sympathieker en vriendelijker dan jij. Je kan daar nog iets van leren en jij niet alleen maar heel veel mensen hier ;)

Napoleon 18 juli 2017 om 09:46

@fraine: die laatste opmerking kun je ook op jezelf betrekken….

fraine gal 18 juli 2017 om 10:41

@Napoleon: Dat moet ik helemaal niet doen en mij erop verplichten al helemaal niet. Wat ik zeg is gewoon de realiteit en jullie op de feiten drukken zoals ik hier zie. Ik vertel gewoon de waarheid zoals ze is en dat doe ik ook op de koers. Ik krijg heel veel respect van veel mensen op de koers zelf wat je op deze site weinig of helemaal niet ziet. Respect krijgen en ze verdienen gebeurd hier jammer genoeg niet. In de maatschappij moet je voor iedereen respect hebben en krijgen maar nogmaals dat zie ik hier niet. Jullie kunnen daar nog allemaal iets van leren. Ik heb zaterdag alleen maar lachende renners gezien waar ik een foto van nam en leuke babbels gehad met rensters en andere mensen dat ik hier uiteraard niet ga vertellen. Ik ben niet achterlijk omdat allemaal hier prijs te geven ;)

Napoleon 18 juli 2017 om 11:05

Je moet van mij ook helemaal niets, maar respect krijgen begint bij respect geven.

fraine gal 18 juli 2017 om 11:28

@napoleon: Ik geef heel veel respect aan heel veel mensen maar blijkbaar houden de leden hier er niet van dat ik de realiteit zeg wat ik erover denk en vindt. Ik spreek op de koers net hetzelfde zoals hier en daar geven ze en krijg ik veel meer respect terug dan hier. Dat werd zaterdag nog eens mooi geillustreerd door rensters of andere mensen binnen een wielerploeg die het wel eens met mij zijn. Leuk adviesje voor jou en een heleboel andere leden hier. Ga zelf eens naar de koers ipv van constant hier te reageren op deze site. Ik heb alleszins al veel geleerd en gezien op de koers zelf. Daar kunnen de meeste hier nog iets van leren ;)

Scibby 20 juli 2017 om 12:09

En voor de koers nog verwachten dat ze wat tekort komt. Het is ook een alleskunner die Marianne. Is ze in ieder geval goed in vorm voor LaCourse.