Dylan Teuns zet kroon op Arctic Race of Norway met rit- en eindzege

Door , zondag 13 augustus 2017 om 18:03
Dylan Teuns zet kroon op Arctic Race of Norway met rit- en eindzege

foto: ASO

Dylan Teuns is on fire. De Belgische coureur van BMC heeft (solo) de laatste etappe én het eindklassement van de Arctic Race of Norway op zijn naam geschreven. Na de Ronde van Wallonië en de Ronde van Polen is het voor Teuns zijn derde eindzege in korte tijd.


Zeven renners maakten het tot de vlucht van de dag: Bernard Eisel, Tony Hurel, Kenny Molly, Dimitri Claeys, Ludvik Holstad, Pavel Brutt en Jon Soeveras Breivold. Bergkoning Eisel zat niet voor het eerst mee; hij stelde vanuit de aanval zijn trui veilig en mocht zo na afloop 500 kilo zalm in ontvangst nemen.

Uiteindelijk bleef Claeys het langst over op kop. Twintig kilometer van het einde werd hij ingerekend door een zestal. Chetout, Grellier, Grivko en Bystrøm bleven over op het einde. Op de laatste klim van de dag, met de top op drie kilometer van het einde, plaatste klassementsleider Teuns een stevige demarrage waar niemand een reactie op had.

De drager van de blauwe trui soleerde in Tromsø soeverein naar zijn tweede etappezege van deze rittenkoers. Het is alweer de achtste zege voor Teuns in drie weken tijd. Tot 24 juli had de jonge Belg nog geen profoverwinning op zijn palmares staan. In het eindklassement eindigde Michel Kreder (Aqua Blue Sport) knap als derde.

Dit artikel delen:

30 Reacties

froomey 13 augustus 2017 om 18:06

3 jaar als prof nooit een wedstrijd gewonnen, nu wint hij er 8 in 1 maand. Wat een topshow. En moet je die ogen zien van hem in het intervieuw.

Wheely 13 augustus 2017 om 18:08

De Veelvraat van Vlaanderen.

Prachtig Engels trouwens in de flash.

Geflitst 13 augustus 2017 om 18:09

Topvorm-zwak deelnemersveld-ideaal parcours. De perfecte cocktail voor indrukwekkende zeges.

Kingstown 13 augustus 2017 om 18:09

Teuns valt wel in de categorie renners die je vooral moet zien racen en zeker niet horen praten.

Stablinksy 13 augustus 2017 om 18:09

En een dikke knuffel van Floris Gerts na de finish.

Vic413 13 augustus 2017 om 18:09

hahaha moooooi

Wheely 13 augustus 2017 om 18:10

Gelukkig deed hij niet mee in de Binckbank Tour…

flashke 13 augustus 2017 om 18:12

Edit redactie: On topic houden aub

Wheely 13 augustus 2017 om 18:16

Jaja, het leek er toch echt op flashke, met kolenstenen en al ;)

Retro Lex 13 augustus 2017 om 18:21

Iets met Talent en ontbolsteren.
Ik heb er weinig van gezien afgezien de uitslagen. Hij zal flink stijgen in de hiërarchie bij BMC. Wat mogen we volgend jaar van hem verwachten. Of komt er dit najaar nog iets van zijn gading?

Adelaar 13 augustus 2017 om 18:24

Ik zie hem als hij deze vorm doortrekt ook meedoen om de overwinning in Canda en Lombardije. (Als hij daar start uiteraard.)

Scott Sunderland 13 augustus 2017 om 18:26

Goed hoor. Maar in hoeverre is het geloofwaardig wat er allemaal gebeurd met Teuns ?? Lijkt te goed om waar te zijn. En dan is het dat vaak ook… Het zou een wonder kunnen zijn wanneer je nooit wint en daarna zo’n beetje alles wat je rijdt. Maar in hoeverre geloven we nog in wonderen…

RanzH 13 augustus 2017 om 18:30

Al meer wielerrondes gewonnen dan Dumoulin!

Knap overigens. Stond altijd gekend als groot talent. Mooi dat het er nu aan het uitkomen is.

Sonnycolbrelli 13 augustus 2017 om 18:33

Snap de insinuaties niet… Michel Kreder staat op t podium zegt toch genoeg over het niveau lijkt me

WernerFranke 13 augustus 2017 om 18:38

Er waren zelfs zo veel sterke klimmers, dat Kristoff vierde AK kon worden.

Tokstar 13 augustus 2017 om 18:44

@scott sunderland
Man, bekijk z’n uitslagen eens van de voorbije jaren in bv. Waalse Pijl en L-B-L. Talent ZAT.
Daarbij wordt hier precies vaak vergeten wat het mentale aspect doet met een mens. Fiets je zelf? Ooit al in die goeie flow gezeten? Dat maakt echt wel een enorm verschil hoor.

Uiteindelijk rijdt hij, afgezien van Polen misschien waar hij nipt wint, hier niet tegen de absolute wereldtop..

Kwibus 13 augustus 2017 om 18:50

Kijk waar Teuns afgelopen waalse pijl eindigde en het mocht duidelijk zijn dat hij een keer iets ging winnen.

Het zijn niet grootste wedstrijden die hij wint he…

thijssss 13 augustus 2017 om 19:03

500 Kilo zalm… Wat ga je daar dan mee doen, verkopen of delen met al je familie en vrienden?

TykkeThor 13 augustus 2017 om 19:42

@thijsss
Je kan het vast in kleine porties aan laten rukken thuis.

sjaspatat 13 augustus 2017 om 20:56

Begin wel te snappen waarom Hermans naar ander team lonkt ?

En niks tegen Hermans hoor .

assen 13 augustus 2017 om 21:54

Dat Teuns het hier heel goed doet is meer dan normaal. Hij is retesnel, zeker bergop, en het deelnemersveld is hier relatief erg mager.

teunster 13 augustus 2017 om 22:16

Nou dit is de zegekoning van Belgie voor 2017 denk ik he? Lost daarmee Dupont af. Chapeau! Zwak deelnemersveld hier (itt Polen) maar je moet het nog wel even doen, en hoe… bijna 3 etappes.
Ik begrijp daarnaast van veel WF-ers (ik ken hem zelf eigenlijk nauwelijks -my bad!!) dat hij ‘hoogvorm’ en ‘flow’ heeft, dus ik zou zeggen uitknijpen die citroen! Montreal en Quebec winst (wellicht weten jullie het niet maar hij werd 3e in de Waalse Pijl!!), Lombardije lijkt mij ook een zekerheidje (pech daargelaten!)
Interview niet gezien maar dat zullen we dan maar zo laten.

Lennimator 13 augustus 2017 om 22:23

de nieuwe wereldkampioen…