Fabio Jakobsen weet wat hij moet doen: “Eraan hangen, overleven en dan sprinten”
foto: Cor Vos (archief)
woensdag 15 mei 2024 om 12:18

Fabio Jakobsen weet wat hij moet doen: “Eraan hangen, overleven en dan sprinten”

Fabio Jakobsen kwam in deze Giro nog niet aan sprinten toe, maar vandaag krijgt de rappe man van dsm-firmenich PostNL wellicht de kans om zich te onderscheiden. De elfde etappe naar Francavilla al Mare lijkt op maat van de sprinters.

De nieuwe Tourspecial van RIDE Magazine is een must-have voor echte wielerfans! Onze nieuwe 236 pagina’s dikke zomer-editie is de meest complete Tourgids van deze zomer en staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Tadej Pogacar, Remco Evenepoel, Fabio Jakobsen, Gio Lippens, Christian Prudhomme en Charlotte Kool. Verzeker je van een heerlijke sportzomer en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!

Alhoewel: in de openingsfase krijgen de renners nog wel de nodige hoogtemeters voorgeschoteld. “Het is weer een pittige start, dat past wel bij deze Giro”, vertelde Jakobsen voor de start bij Eurosport. De Nederlander weet wat hem te wachten staat. “Ik moet er blijven aanhangen op de drie beklimmingen, overleven, terugkomen en dan sprinten langs de kust.”

Jakobsen rijdt voorlopig een anonieme Ronde van Italië, maar voelt zich naar eigen zeggen wel in orde. “Ik voel me eigenlijk wel goed, net als bij de start van de Giro. Ik ben nog relatief fris en herstel goed. Ik slaap en eet ook nog altijd goed. Ik voel me zeker niet slechter dan aan het begin van de ronde.”

Rolverdeling met Andresen
De 27-jarige sprinter hoopt vandaag eens echt mee te doen om de overwinning, maar de ploeg houdt met Tobias Lund Andresen nog een tweede troefkaart achter de hand. “Als ik er vandaag niet meer bij zit, kan Tobias zijn kans gaan. Hij heeft in de Ronde van Turkije laten zien dat hij in vorm was. We verdelen sowieso de taken, maar ik wil vandaag natuurlijk wel zelf sprinten. Daar ga ik mijn best voor doen.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.