Geen Vuelta voor Tom Dumoulin

vrijdag 21 juli 2017 om 11:56
Geen Vuelta voor Tom Dumoulin

In 2015 reed Dumoulin in de leiderstrui van de Vuelta - foto: Sirotti

Tom Dumoulin laat de Ronde van Spanje aan zich voorbijgaan. Dat verklapt Iwan Spekenbrink, ploegbaas van Sunweb, tegenover de NOS. De Giro-winnaar kiest voor een andere aanloop richting het WK tijdrijden.


Dumoulin gaat zich via de Clásica San Sebastian, de Binck Bank Tour (voorheen de Eneco Tour) en de Canadese WorldTour-wedstrijden in Montréal en Quebec voorbereiden op het WK in het Noorse Bergen. De Nederlander hoopt daar de regenboogtrui te winnen.

Wilco Kelderman zal in de Ronde van Spanje het kopmanschap dragen namens Sunweb. Ook Sam Oomen gaat meedoen aan de Vuelta. Voor de 21-jarige Brabander wordt het de eerste grote ronde in zijn carrière.

Dit artikel delen:

53 Reacties

Magikdatzeggen 21 juli 2017 om 11:58

Als je niet meedoet kun je ook niet verliezen…

victoria1 21 juli 2017 om 11:58

jammer had graag Tom Dumoulin in Spanje gezien Maar ja het WK tijdrijden gaat voor !

HoofdIsVrij 21 juli 2017 om 11:58

Dat zal dan via Canada worden, denk ik.

Natuurlijk wel een logische keuze. Straks rijdt hij weer te goed mee om te laten lopen en dan is hij weer vermoeid tijdens zijn grote tweede doel van het jaar.

mypos 21 juli 2017 om 11:59

Hmmm dit bericht komt vlak na het bericht dat de Vuelta podiumzoenen afschaft………Hmmmm……;)

Stenalic 21 juli 2017 om 11:59

Jammer

horsm 21 juli 2017 om 12:01

Goede keuze: Canda & Lombardije etc en alles op de Tour.

Mathieu Moller 21 juli 2017 om 12:01

Alle ballen op het WK. Met die beklimming in de tijdrit is hij daar dit jaar mijn grote favoriet en met de Vuelta zou hij maar zo weer te vermoeid kunnen zijn. Goed nieuws dus eigenlijk.

dark-knight 21 juli 2017 om 12:02

Hij gaf in tour de l1mbourg al een voorzetje dat hij waarschijnlijk naar Canada ging in plaats van de vuelta, maar hij mocht het toen nog niet bekend maken.
Zonde natuurlijk, deelnemersveld lijkt me relatief zwak te gaan worden in vergelijking met andere jaren.

Wheely 21 juli 2017 om 12:04

Daar zal de concurrentie blij mee zijn. Wel benieuwd of Sunweb überhaupt nog wat in petto heeft voor de Vuelta. Ze hebben al Roze, Groen en Polkadot dit jaar. Een Spaanse trui zou leuk zijn.

Romāns Vainšteins 21 juli 2017 om 12:04

met wat voor team gaan ze dan naar Spanje ?

Scotty 21 juli 2017 om 12:04

Ik vind dit ook een goede en vooral verstandige keuze. 1 grote ronde per jaar is voor een renner als hij volgens mij genoeg. Misschien over een paar jaar eens de Giro / Vuelta combi, maar dit jaar niet. Niet opbranden, maar je momenten kiezen! Doen ze goed bij Sunweb.

Scotty 21 juli 2017 om 12:06

@romans, does that matter? Seizoen is in the pocket.

Davide_Formolo 21 juli 2017 om 12:06

Jammer, omdat ik Tom graag had zien schitteren in de Vuelta. Kijken wat hij tegen een vermoeide Froome zou kunnen bijvoorbeeld. Maar gezien zijn focus op het WK tijdrijden ligt, lijkt dit me een verstandige beslissing.

Sonnycolbrelli 21 juli 2017 om 12:08

Volgens mij was Kelderman beloofd dat Tom zou werken voor hem in de vuelta..

wielerfan95 21 juli 2017 om 12:08

Prima keuze. Nu krijgt Dumoulin in de Vuelta ook geen gezeik van de supporters/media om toch voor een klassement te gaan. Hij heeft zijn doelen gekozen en het WK Tijdrijden kan ook prima via zijn nieuwe route worden voorbereid.

Sephiroth 21 juli 2017 om 12:09

Erg benieuwd hoe Oomen 3 weken gaat verteren en of Kelderman kan presteren zoals van weleer.. zonder te vallen.

lnnrt 21 juli 2017 om 12:09

Oomen en Kelderman voor de Vuelta, dat kan wel eens leuk worden :)

Wat blijft er over aan klassements topfavorieten zo?

Nibali, Aru (?), Zakarin, Froome (?), Kruijswijk en Uran (?)

Veel vraagtekens, en daardoor veel kans voor Kruissie

dark-knight 21 juli 2017 om 12:09

@RV
Op het moment staan Kelderman, Oomen, Arndt, Frohlinger en Dumoulin op PCS. Die laatste zal in ieder geval afvallen.
Geen idee hoe het met kelderman gaat, maar als hij dan weer fit is, lijkt dat team me best een redelijke mogelijkheid.

aoyen 21 juli 2017 om 12:09

Heb t parkoers van de Vuelta niet bekeken, maar als het is zoals vorig jaar met bijna alleen maar aankomsten bergop was het toch kansloos geweest.

Wel benieuwd of ze het bij Sunweb wel willen dat hij wereldkampioen wordt, dan moeten ze weer een kampioenstrui maken….

jvh93 21 juli 2017 om 12:10

Kijken of Kelderman bij Sunweb wel kan meedoen om de ereplaatsen in een grote ronde. Mooi dat Oomen meegaat, dat kan nog wel eens een verrassing worden

Daan° 21 juli 2017 om 12:10

Was al bekend hoor!

RaketVuist 21 juli 2017 om 12:12

Ben bang dat Kelderman wederom onder de druk zal bezwijken, zeker gezien de ongelofelijke successen die de ploeg heeft geboekt tot nu toe.

dark-knight 21 juli 2017 om 12:13

Oomen gaat echt nog niks presteren in zijn eerste grote ronde. Misschien uit de vlucht ofzo, maar daar mogen we ook niet al te veel van verwachten. Op WT-niveau komt hij logischerwijs gewoon nog wat te kort.

arviidd 21 juli 2017 om 12:15

@RaketVuist: Dat werk toch net andersom? De druk is weg bij de ploeg. Het jaar is al ver boven verwachting geslaagd.

Romāns Vainšteins 21 juli 2017 om 12:15

Nee man, HUP! Kelderman