Gilbert en Alaphilippe voeren Quick-Step Floors aan in AGR

Door , donderdag 12 april 2018 om 12:36
Gilbert en Alaphilippe voeren Quick-Step Floors aan in AGR

foto: Sirotti

Quick-Step Floors stuurt Philippe Gilbert en Julian Alaphilippe naar voren in de Amstel Gold Race. De Belg, die zijn kasseiencampagne doortrekt, verdedigt zijn titel in de Nederlandse heuvelklassieker. Voor Alaphilippe breekt de periode van de waarheid aan. Ronde van Vlaanderen-winnaar Niki Terpstra is er ook bij in eigen land.

“We starten met een sterke selectie, omdat we hopen dat we erbij zitten als de wedstrijd beslist wordt. En misschien kunnen we het succes van vorig jaar herhalen”, zegt ploegleider Wilfried Peeters op de ploegsite. Hij denkt dat de parcourswijziging in de finale een rol gaat spelen. “Dat kan in het voordeel zijn van de vluchters. Van voren blijven zal belangrijk zijn omdat het lastig is een achtervolging te organiseren. Het zijn echter niet de wedstrijd of het parcours, maar de renners die het verschil maken. Amstel is een van die koersen waarbij je altijd bij de les moet zijn en er veel gevechten zullen plaatsvinden om posities in te nemen.”

De selectie wordt compleet gemaakt door Bob Jungels, Davide Martinelli, Enric Mas en Pieter Serry. Laatstgenoemde werd woensdag nog vierde in de Brabantse Pijl.

Selectie Quick-Step Floors voor de Amstel Gold Race 2018 (15 april)
flag-fr Julian Alaphilippe
flag-be Philippe Gilbert
flag-lu Bob Jungels
flag-it Davide Martinelli
flag-es Enric Mas
flag-be Pieter Serry
flag-nl Niki Terpstra

Dit artikel delen:

16 Reacties

Rouvoet 12 april 2018 om 12:39

Ze kunnen bijna allemaal winnen

horsm 12 april 2018 om 12:49

Ik heb zo’n vermoeden dat Quickstep ook de heuvelkoersen weer gaat domineren…

Steven_E 12 april 2018 om 12:52

Missen ze nog Devenyns, Vakoc & De Plus door blessures … En Jungels lijkt mij ook nog niet top te zijn.

Veloburto 12 april 2018 om 13:01

Kpenty, helemaal eens

Chaba 12 april 2018 om 13:23

AG2R nog voor Gilbert met een vrije rol voor Alaphilippe en dan draait het volledig om Alaphilippe. Fantastisch team en met de huidige vorm van Terpstra zou hij mee kunnen doen voor een mooie klassering maar ik ga er vanuit dat hij graag wat terug wil doen voor Gilbert.

Jean Dumas 12 april 2018 om 13:30

Alaphilippe is een grote favoriet op dit terrein, maar het parcours biedt kansen aan een brede groep renners. Sagan is zeker nog niet afgeschreven.

ah-ja 12 april 2018 om 13:34

Superlatieven schieten te kort

Berggeit1988 12 april 2018 om 14:13

Gaat QSF zondag de kaart Alaphilippe of Gilbert trekken? Ik meende te hebben gelezen dat Alaphilippe in de Waalse Pijl en LBL de vrije rol krijgt?

Jungle Man 12 april 2018 om 14:34

Sterk team, echter denk ik dat Gilbert (en Terpstra) reeds een te grote jas heeft uitgedaan in de kassei klassiekers.
Mas en Alaphilippe zie ik wel hoge ogen gooien.

jsprunk 12 april 2018 om 14:57

Wat zou er waar zijn van het gerucht dat Alaphilippe ziek is geworden na het Baskenland?

Edit redactie: Het is bevestigd door de ploeg zelf. Stond gisteren in WielerFlits Kort.

oscarito1908 12 april 2018 om 15:24

Zeer sterke ploeg.

AWestie 12 april 2018 om 15:56

alle ploegpresentaties komen weer voorbij in de WF tijdlijn. Logisch dat ze er in staan, maar heel relevant zijn ze meestal niet. Kijk eerder uit naar de voorbeschouwing! Morgen?

Wheely 12 april 2018 om 16:55

Als het vuur gedoofd is…

appiett 12 april 2018 om 18:02

Met Alaphillipe natuurlijk een grote kanshebber in de ploeg. Maar ik zie ze niet zo domineren als in de kasseiklassiekers.
Gilbert en Jungels zijn voor mij vraagtekens.
en de rest van de ploeg is zeker sterk. Maar niet zo dat bijvoorbeeld Movistar er de bibbers van heeft.

sjoerdtjen 12 april 2018 om 21:05

Gilbert zal deze zeker aangekruist hebben en Alaphilippe heeft ook een vrije rol.
Tel daar Valverde, Kwiat en Sagan bij op. En het wordt een prachtige finale.

Mwielerfan 12 april 2018 om 23:06

Deze koersen worden normaal ook veel meer door peloton gecontroleerd dan Vlaamse. Bovendien is de groep kanshebbers toch wat breder denk ik. Zal niet zo dominant zijn in de koers voor qs ook al kunnen ze in theorie nog steeds alles winnen. Maar dat zal dan zijn omdat ze respectievelijk de laatste 15-2-10k de sterktste man hebben. Niet de laatste 45k solo s of een zeer dominante ploeg de laatste 80k