Gilbert start in Amstel Gold Race

donderdag 14 april 2016 om 07:21
Gilbert start in Amstel Gold Race

Foto: Sirotti

Philippe Gilbert zal aanstaande zondag starten in de Amstel Gold Race. Zijn ploeg BMC laat weten dat de drievoudig winnaar van de Limburgse heuvelklassieker ondanks een gebroken vinger de wedstrijd zal rijden.

Gilbert is gemotiveerd om een goed resultaat te behalen. “De start van mijn seizoen was door ziekte en een blessure verstoord. Ik hoop nu alles achter mij te laten. Ik zit alweer een paar dagen op de fiets en heb enkele lange sessies achter de rug. Ik ben ervan overtuigd dat ik in vorm ben voor zondag”, geeft hij aan.

Selectie BMC voor Amstel Gold Race
flag-de Marcus Burghardt
flag-it Alessandro De Marchi
flag-ch Silvan Dillier
flag-be Philippe Gilbert
flag-be Ben Hermans
flag-es Samuel Sánchez
flag-be Dylan Teuns
flag-be Loïc Vliegen

Dit artikel delen:

26 Reacties

Romāns Vainšteins 14 april 2016 om 07:36

Hup Gilbert !

Hakkie2 14 april 2016 om 07:44

Jammer, ik was wel benieuwd wat Vliegen en Teuns zouden kunnen zonder Gilbert er bij. Met Gilbert heb ik helemaal niets.

Contador#N.1 14 april 2016 om 08:02

Ik verwacht eigenlijk meer van Sanchez.

xistnc 14 april 2016 om 08:05

Sammy, leuk! Die kan zo maar in de laatste afdaling van de Daalhemmerweg 10s voorsprong pakken en haal hem dan nog maar eens terug ;)

batchieboy 14 april 2016 om 08:09

Als die dan nog niet is opgepakt tenminste!

Coldeportes 14 april 2016 om 08:11

Yes Go Philippe!!

Knaljaas 14 april 2016 om 08:17

Benieuwd wat hij kan, ondanks de recente perikelen…
Is er iemand die trouwens weet waarom Valverde niet start?

ifor 14 april 2016 om 08:33

Valverde rijdt hier

Typisch dat Gilbert het land uit mag hangende een strafzaak ;)

rahimns 14 april 2016 om 09:06

Laten we hopen dat hij zijn spray thuis laat.

xistnc 14 april 2016 om 09:10

@rahimns
Denk het niet, die spray zit standaard in zijn zadeltasje!

Spinergy 14 april 2016 om 09:33

Ik zou Sanchez kopman maken.

Peetvader 14 april 2016 om 09:42

4 Belgen bij BMW, en dan rijdt Van Avermaet nog niet mee…

nasibal 14 april 2016 om 10:17

Ik zou als volgauto wel een eind bij hem uit de buurt blijven

SoloSlim 14 april 2016 om 10:35

@Hakkie
Ze reden de Brabantse pijl zonder Gilbert.. en bakten er niet zoveel van he.
Met Sammy en Phil toch een beter ploeg nu.
Nu nog hopen dat ze niet gokken op laatste Cauberg want met een gebroken vingen zal’t toch weer wat moeilijke worden om daar nog weg te rijden.

Kwouter 14 april 2016 om 11:13

@xistnc.

10 seconde op de daalhemmerweg is wel héél erg overdrijven he. ;)
Goeie springplank daarna voor Gilbert.

koos1 14 april 2016 om 11:14

De vorm van Gilbert moet opeens wel heel veel beter zijn geworden anders zie ik hem niet meedoen voor de winst. Met een massasprint naar de voet van de Cauberg moet een hoge uitslag nog wel mogelijk zijn, maar winnen zal hij denk ik niet doen.
Voor de Ardennen zal Gilbert toch echt te kort komen.

SoloSlim 14 april 2016 om 11:20

@koos1
Als Kwiatkowski in de sprint kan winnen kan Gilbert dat ook. Zowel in de Amstel als in Luik. Alles hangt af van de wedstrijd.

Peetvader 14 april 2016 om 13:06

@koos1
Gilbert was in februari al redelijk goed, en reed daarna nog enkele deftige uitslagen.
Als hij is kunnen blijven trainen zie ik zijn vorm toch wel zeker behoorlijk zijn.

Hakkie2 14 april 2016 om 13:13

@SoloSlim: ze bakten er juist heel veel van, alleen waren ze wat te vroeg. Maar meestal is in de Brabantse Pijl vroeg zijn juist goed, gister was een uitzondering.

Quick step minded 14 april 2016 om 13:29

Dillier die de kasseinklassiekers overslaat om het ardennen-drieluik te kunnen betwisten. Ik verwacht er wel wat van.

AZH 14 april 2016 om 17:02

Vreemd om iemand die met wapens staat tw zwaaien gewoon opgesteld wordt…

Lombarda 14 april 2016 om 17:18

Lijkt me fysiek en mentaal niet helemaal in orde om echt mee te doen.

Coldeportes 14 april 2016 om 20:18

Een zadeltasje… Jij volgt het profwielrennen uit de jaren ’50 nog.

aeroventiel 14 april 2016 om 20:39

Het is te hopen dat Gilbert niet bang word van de mensen langs de weg die staan te juichen, straks denkt die dat iedereen hem aan wilt vallen:)

gavirialaphilippe 14 april 2016 om 22:00

off topic: lees net ook dat Boasson Hagen gaat starten als kopman