Jack Bobridge opgepakt op verdenking van drugshandel

donderdag 24 augustus 2017 om 12:24
Jack Bobridge opgepakt op verdenking van drugshandel

Jack Bobridge is gisteren in eigen land opgepakt op verdenking van drugshandel. Dat meldt de krant The West Australian. De 28-jarige oud-renner wordt ervan verdacht honderden XTC-tabletten verkocht te hebben.

Bobridge werd ontmaskerd na een grote undercoveroperatie van de Australische politie waarbij in totaal 61 personen aangehouden werden. De tweevoudig Australisch kampioen ging vorig jaar met pensioen nadat hij te veel last had van reuma. Op de Olympische Spelen van vorig jaar pakte hij nog een zilveren medaille op de ploegenachtervolging. In september moet hij voor de rechter verschijnen. Indien hij schuldig wordt bevonden, riskeert hij een gevangenisstraf.

Dit artikel delen:

57 Reacties

KissMyAce 24 augustus 2017 om 12:26

OK

LutsenkoFan 24 augustus 2017 om 12:27

Next

sjaspatat 24 augustus 2017 om 12:31

Crack Bobridge ???

klootje kriekeljon 24 augustus 2017 om 12:31

Kijk dat zijn de berichten. Love it!

Werd een beetje saai al het randgebeuren.

Kraanwater 24 augustus 2017 om 12:32

haha pannenkoek

Arema Pro Cycling Team 24 augustus 2017 om 12:37

Jack Doperidge..

Tuubke 24 augustus 2017 om 12:37

Dus niet een beetje wiet of zo voor eigen gebruik tegen zijn reumatische pijnen, maar echt groothandel.

Ivanoviclover 24 augustus 2017 om 12:38

Dus hij had last van reuma door te veel koffers vol ecstasy te versleuren. It makes sense now! Gat branden en blaren zitten.

xistnc 24 augustus 2017 om 12:40

Medicinale XTC, allicht.

Triest natuurlijk. Het zwarte gat van de ex-renner?

jooprioolpijp 24 augustus 2017 om 12:44

Gezien de vrolijke blik op de foto had hij die pilletjes beter zelf kunnen opknabbelen. Verder is een paar honderd pillen nog niet echt een groothandel. Klinkt meer als iemand die een beetje bijbeunt. Des te sneuer als je de bak indraait. Domdomdom.

ikbenprocycling 24 augustus 2017 om 12:47

mountainbike xc met een pilletje was perfect voor hem geweest: xtc racing (sponsored by Shimano xtc)

Bertvd 24 augustus 2017 om 12:47

Een paar honderd XTC pillen… Volgens dat criterium kun je half Nederland opsluiten

Romāns Vainšteins 24 augustus 2017 om 12:48

In Autstralie draai je hiervoor lang genoeg de bak in om er als een bandlid van O-zone weer uit te komen.

Wat heeft dit trouwens met wielrennen te maken ? Ventoso schijnt zijn ex-buurvrouw voor maanden gestalkt te hebben maar niks nada noppes erover…

HoofdIsVrij 24 augustus 2017 om 12:53

Eens met RV.

Het gaat hier niet over doping of een andere wieler gerelateerde handeling.

nietram 24 augustus 2017 om 12:54

Mentale begeleiding na het stoppen van een topsportcarrière is nodig. Kan me er gek genoeg wel iets bij voorstellen dat zoiets als dit gebeurd. Sneu

Romāns Vainšteins 24 augustus 2017 om 12:59

Zijn grote zakken geld verkregen met lekker rondfietsen niet een soort van mentale begeleiding ? We kunnen niet iedereen mentaal gaan begeleiden toch ?

Wielerfan1987 24 augustus 2017 om 13:01

Is Bobridge destijds niet ook samen met een landgenoot op een negatieve wijze in het nieuws gekomen?

Rijden onder invloed en veroorzaken van een ongeval meen ik??

Ik sluit me aan bij een eerdere poster,
Begeleiding na beeindiging loopbaan is hard nodig, vooral voor dit soort jongens die eerder al niet erg stabiel zijn gebleken.

Triest nieuws dit

ikbenprocycling 24 augustus 2017 om 13:03

Meestal eens met RV maar hier niet. Ik wijs bijv. op de populaire wielerboeken van ene Mart Smeets. Nieuws over de handel en wandel van celebs hoort erbij. In het kader van normen en waarden kiest een ieder dan zijn/haar (of anno 2017 onzijdige) ondergrens waarvan niet meer kennis te nemen .

nietram 24 augustus 2017 om 13:04

@RV
Geld maakt niet gelukkig. En wie zegt dat hij grote zakken met geld heeft verdiend?
Iedereen die mentale begeleiding nodig heeft moet die kunnen krijgen. Mentale problemen zijn hetzelfde als fysieke problemen en daar ga je ook voor naar de dokter. Het enige verschil is dat mentale problemen vaak niet worden begrepen of dat erover praten not done is. En ja, dan kunnen er gekke dingen gebeuren. Zou me niets verbazen als Jack heel diep zit.

klassementsrenner 24 augustus 2017 om 13:05

Veel renners kunnen niet als ze stoppen de rest van hun leven kun genieten op het strand en leven van hun geld. vooral als vroegtijdig moet stoppen zal hulp naar een nieuwe baan geen probleem zijn. Veel renners denken dat ze verder niks kunnen. Maar hierin komen is er meer aan de hand.
(Contador zal dit probleem niet hebben die is rijk zat ;)

Netraam 24 augustus 2017 om 13:13

Dit doet me denken aan de situatie met di Gregorio toendertijd. Beide opgepakt als verdachten in een groot netwerk, allebei de enige namen die naar buiten kwamen, en di Gregorio werd vrijgesproken. Alleen zijn carrière was verpest, maar die had Bobridge toch al niet meer.

mania 24 augustus 2017 om 13:21

Bij lotto hebben ze altijd al veel respect getoond voor greipel. Kritiek geven is gemakkelijk als je niet weet of greipel op de hoogte is van dit persbericht

Netraam 24 augustus 2017 om 13:27

@mania
verkeerde bericht ;)

Pietertje2 24 augustus 2017 om 13:35

Breaking Bobridge?

Netraam 24 augustus 2017 om 13:42

Heeft hij toch nog Nederlandse gewoonten overgenomen :P