Lampre-Merida praat met Bahrein-project
foto: BettiniPhoto
woensdag 25 mei 2016 om 15:07

Lampre-Merida praat met Bahrein-project

Mogelijk verdwijnt het enige Italiaanse WorldTour-team. Lampre-Merida-teammanager Brent Copeland heeft namelijk een gesprek gevoerd om te horen wat het Bahrein-project hem te bieden had. Volgens Cyclingnews is de delegatie uit het Midden-Oosten nog met meer ploegen in gesprek.

Veertien renners onder contract
Namens het Bahrein-project doet de Sloveen Milan Eržen het woord, een oud-renner. Hij is bovendien de manager van onder andere Matej Mohoric, die bij Lampre-Merida rijdt. Copeland stond open voor zijn verhaal, maar van een samenwerking is nog geen sprake. “Milan is inderdaad bij mij en Giuseppe Saronni (algeheel manager, red.) geweest en heeft zijn project aan ons uitgelegd. We hebben samen gezeten en naar hem geluisterd. Dat is hoe het nu staat”, stelt Copeland. Lampre-Merida is een interessante optie, omdat het team al op poten staat. Bovendien staan er voor 2017 pas veertien renners onder contract, waardoor er ruimte is voor nog eens zestien nieuwe renners. Kopmannen Diego Ulissi en Rui Costa hebben een aflopend contract. Door de komst van neoprofs Simone Consonni, Edward Ravasi en Filippo Ganna mag de selectie van Lampre-Merida volgend seizoen het maximale aantal van dertig renners hebben.

Op zoek naar een nieuwe klassementsrenner
Copeland laat aan het Engelstalige medium wel weten dat zijn ploeg op zoek is naar een nieuwe kopman voor het werk in de grote rondes. Zo zingt sinds kort de naam van Alberto Contador rond de ploeg. “Er is in het verleden wel eens contact geweest, maar wie zou hem nu niet willen? Wij zijn op zoek naar een nieuwe ronderenner en Alberto is één van de weinigen zonder contract voor komend seizoen. Dus dat kan interessant zijn voor ons. We kunnen hem in ieder geval betalen”, stelt Copeland. “Veel hangt af wie we aan boord houden, omdat de contracten van Ulissi en Costa ook aflopen. Rui is een renner met grote kwaliteiten, maar we hebben hem gehaald voor het klassement in de Tour de France. De laatste twee jaar toonde aan dat misschien daar zijn toekomst niet ligt. Hem aan boord houden én een klassementsrenner aantrekken zou de ideale wereld zijn, maar dan moeten we wel naar het budget kijken.” Of de deal met het Bahrein-project doorgaat, is dus nog maar zeer de vraag. Zo voerde Eržen onder meer ook gesprekken met Tinkoff en fietsenleverancier Bianchi.

RIDE Magazine
10 Reacties
Sorteer op:
25 mei 2016 15:18
Spijtige zaak
25 mei 2016 15:27
Vind ik ook. Zeker met mooie talenten als Consonni, Ravasi en Ganna heeft Lampre gewoon het potentieel om een ploeg rond sterke Italianen te vormen. Das toch veel mooier dan zo'n sfeerloos bij elkaar gekochte ploeg die er ongetwijfeld vanuit Bahrein gaat komen.
25 mei 2016 15:33
Met twee teams die verdwijnen uit de WT is dit toch niet de ideale optie lijkt me?
De licentie van IAM of Tinkoff opkopen lijkt me een veel logischere optie, en zou beter zijn voor het wielrennen. Op deze manier gaan er nog veel meer renners op straat komen te staan.
25 mei 2016 15:33
Ach de jaarlijkse geruchtenmolen..
25 mei 2016 15:58
Tot daar de laatste Italiaanse WT ploeg.
25 mei 2016 16:02
Als ik dit zo hoor wordt dat dus gewoon een Italiaanse ploeg. Met Nibali, de restanten van Lampre en op Bianchi fietsen. Dan kan de ploeg een Bahreins vlaggetje krijgen, maar dat zegt dan niets.
25 mei 2016 16:05
Een Bahreinse ploeg met renners uit het Midden-Oosten zal het sowieso niet worden, dat was al wel duidelijk. Er is geen Bahreinse wielrenner die maar in de buurt komt van dit niveau.
25 mei 2016 16:21
Misschien wat Iraniërs erbij nemen ? Die rijden ook supersnel bergop....
25 mei 2016 20:18
Bahrein en Iran klikt niet erg geloof ik?
25 mei 2016 21:32
Spijtige zaak, huh? Wees blij dat er nog nieuwe sponsors komen, anders is er over 5 jaar geen profwielrennen meer (op de buis).

Om te reageren moet je ingelogd zijn.