Lars van der Haar is de beste in Nacht van Woerden

dinsdag 20 oktober 2015 om 21:52
Lars van der Haar is de beste in Nacht van Woerden

Foto: Marcel Koch

Lars van der Haar heeft zijn zegereeks voortgezet in de Nacht van Woerden. Voor de winnaar van de Wereldbekercross in Valkenburg afgelopen zondag is het zijn tweede overwinning van het seizoen. Marcel Meisen en Stan Godrie mochten mee op het podium.

Man in vorm Lars van der Haar ging na zijn glansrijke zege op de flanken van de Cauberg als de grote favoriet van start in Woerden. Die rol gaf de vinnige Nederlander al van bij de start kleur door de kop te nemen en een strak tempo op te leggen.

Even kon Corne van Kessel zich nog in het spoor van Van der Haar nestelen, maar na drie ronden doofde ook zijn kaarsje uit. Van der Haar kwam op die manier alleen op kop en werd verder niet meer bedreigd. Van Kessel kende nog een terugval en werd voorbijgesneld door ex-winnaar Marcel Meisen en jongeling Stan Godrie.

Nacht van Woerden
1. flag-nl Lars van der Haar (Giant-Alpecin)
2. flag-de Marcel Meisen (Kuota-Lotto)
3. flag-nl Stan Godrie (Rabobank)

Dit artikel delen:

11 Reacties

NumberSeventeen 20 oktober 2015 om 21:55

Een veldrit waar zelfs de Belgen niet op komen dagen? En dat zo dicht bij de grens? Ik ben verbaast..

Contador#N.1 20 oktober 2015 om 21:56

Hij is aan zijn stand haast verplicht.

djoriana 20 oktober 2015 om 22:12

@17 ze zullen wel niet de startgelden willen betalen aan de renners

LutsenkoFan 20 oktober 2015 om 22:19

Na Van Aert’s serie is het nu de beurt voor Lars om dat te overtreffen.

sirmatthew 21 oktober 2015 om 00:00

@17 Woerden is nu niet bepaald dicht bij de grens.

horsm 21 oktober 2015 om 00:56

Ik volg ’t Veldrennen niet zo nauwkeurig dus ik kan de status van deze koers totaal niet inschatten. Geen Wereldbeker, ook geen BK cup, of iets dergelijks. Wat is dit dan? Wat in de wegkoersen een criterium zou zijn?

zoetepap 21 oktober 2015 om 07:54

Hou het maar op 1.1 categorie zeker zo tussen de grote koersen(klassementskoersen) In veldrijden heb je niet echt Criteriums denk ik,al lijken alle koersen buiten Belgie&Nederland voor de Belgen niet uitdagend genoeg. Sportief en financieel is het verschil te groot voor een heel jaar verplaatsingen. Het circuit in Amerika vind ik nog aantrekkelijk maar voor de rest heb je vooral de klassementsproeven en die geef ik 1.WT. De koersen die geen klassementstatus(meer) hebben maar wel historie zijn 1.HC en alles daaronder 1.1/1.2 naar eigen keuze of starters in te vullen.

horsm 21 oktober 2015 om 08:00

@zoetepap, thanks

billi 21 oktober 2015 om 08:47

zie het ook als een soort 1.1 wedstrijd, zoals in spanje er diverse zijn, met spaanse goede renners en verder meestal van een wat lager nivo

billi 21 oktober 2015 om 08:48

4 D Vanthourenhout
5 Van Kessel

edit: nu pas volledige uitslag :(
http://www.wvcycling.com/en/race/760/result/2015/
toch wel wat renners die vlg mij niet helemaal voluit zijn gegaan als ik het zo zie

trickstuff 22 oktober 2015 om 15:04

Beetje apart om van een voortgezette zegereeks te spreken, feitelijk is het met deze overwinning pas een reeks geworden.