Lefevere: “Alles staat vanaf nu in het teken van 2022 voor Evenepoel”
foto: Cor Vos
dinsdag 10 augustus 2021 om 14:37

Lefevere: “Alles staat vanaf nu in het teken van 2022 voor Evenepoel”

Remco Evenepoel gaat vandaag van start in de Ronde van Denemarken. Deceuninck-Quick-Step wil de klassementsrenner de rest van dit seizoen ‘gewoon laten koersen’, zoals ploegmanager Patrick Lefevere dat zegt. “Alles staat vanaf nu in het teken van 2022”, aldus Lefevere in Het Laatste Nieuws.

Evenepoel rijdt nog een paar eendagskoersen en dan zien we wel. We willen hem gewoon laten koersen tot het einde van dit seizoen”, zegt de manager. Evenepoel verschijnt na de PostNord Danmark Rundt onder meer in de Druivenkoers Overijse en de Brussels Cycling Classic. Daarnaast betwist hij de Benelux Tour en mogelijk ook het EK en het WK.

Vorig jaar won de 21-jarige klimmer nog de Ronde van Polen, maar daar wilde Lefevere hem niet nog eens heen sturen. “Hadden we dat gedaan, dan waren de verwachtingen veel te hoog. Dan had hij toch weer moeten doen wat hij vorig jaar heeft gepresteerd. Dat wilden we niet. We laten hem gewoon koersen. Wat hij doet is goed. Doet hij niets, is het ook goed. Voor jullie misschien niet, maar wel voor ons”, stelt Lefevere.

Evenepoel: “Leren om in waaiers te rijden”
Zelf verwacht Evenepoel niet al te veel van zijn optreden in Denemarken. “Het is een nieuwe koers voor mij, overwegend vlak. Het zal niet de koers zijn die mij het best ligt”, zegt hij in Het Nieuwsblad. Wel heeft de Belg een groot doel. “Leren om in waaiers te rijden. Als je hier niet in de juiste echelon zit, mag je je valies maken en naar huis gaan. We hebben veel ervaren gasten in de ploeg die het mij kunnen leren.”

In Denemarken rijdt Evenepoel met Mark Cavendish aan zijn zijde. De Britse sprinter koerst er voor het eerst sinds de voor hem succesvolle Tour de France. Kort daarna sprak Lefevere nog met Cavendish. “Het was vooral nagenieten van de Tour. We waren met vijf en over de toekomst hebben we niet gesproken”, vertelt Lefevere daarover.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.