Leonardo Basso draait warm bij Trek-Segafredo

Leonardo Basso draait warm bij Trek-Segafredo

Foto: Team Brilla

donderdag 14 januari 2016 om 11:31

Leonardo Basso gaat eind deze maand met Trek-Segafredo mee op trainingskamp naar Mallorca. De 22-jarige Italiaan was in het najaar al stagiair bij de ploeg van Luca Guercilena, maar mag zich nu ook voorbereiden op het nieuwe seizoen bij de Amerikaanse ploeg.

Blij met vertrouwen
Een transfer naar de WorldTour-formatie, die komend seizoen 25 renners onder contract heeft, is volgens Basso’s huidige ploeg Brilla op handen. “Na het vertrouwen dat ik vorig jaar kreeg, ben ik blij om nogmaals ervaring op te doen tijdens het trainingskamp op Mallorca. Het zal me helpen om me beter voor te bereiden op het U23-seizoen. Mijn doel is om specifieke trainingen naar het voorbeeld van gevestigde sterren als Fabian Cancellara te doen, om zo mijn conditie te verbeteren”, vertelt de jongeling zelf. Basso werd in dienst van Trek Factory Racing tiende in de Tour of Hainan (2.HC).

Dit artikel delen:

10 Reacties

oborobo 14 januari 2016 om 11:54

Familie van?

0
Marakus 14 januari 2016 om 12:11

Goeie vraag, volgens mij is het niet echt een groots aanstormend talent ofzo wat dit bericht van een 22 jarige Italiaan interessant maakt. Nah oké dan het is een nieuwe aanwinst van Trek :)

0
Leukefans 14 januari 2016 om 13:03

Misschien toch interessant om dit in het artikel te vermelden, want die vraagt gaat iedereen die dit leest zich natuurlijk meteen stellen.

0
Romāns Vainšteins 14 januari 2016 om 13:36

En Moser ? Ja toch ? En Battaglin ? Nee toch ?

0
reusjen 14 januari 2016 om 14:41

Ik heb het Internet een beetje afgezocht maar ik kan zo snel niets vinden over een eventuele familieband tussen Leonardo en Ivan.

0
josi 14 januari 2016 om 15:18

Volgens mij is het geen familie. Moser dan weer wel (neef van), en Battaglin een klein beetje (verre neef van).

0
Marakus 14 januari 2016 om 15:27

Ja bij Moser werd het in het begin wel gemeld nu weet iedereen het wel. Bij Leonardo is het vooralsnog een groot vraagteken, mijn google actie leverde ook niet veel op.

0
LucasR 14 januari 2016 om 17:33

Volgens mij is de naam Basso in Italië een soort Jansen. Dus zal wel niet. :)

0
DeLuiaardVanLimburg 15 januari 2016 om 09:31

Moser is dan ook een heuse fietsdynastie natuurlijk.

0
Steven_E 15 januari 2016 om 12:18

Misschien familie van Marino Basso?

0