Lieuwe Westra eindwinnaar Driedaagse De Panne-Koksijde

donderdag 31 maart 2016 om 16:45
Lieuwe Westra eindwinnaar Driedaagse De Panne-Koksijde

Foto: Sirotti

Lieuwe Westra heeft het eindklassement van Driedaagse De Panne-Koksijde gewonnen. De renner van Astana reed in de afsluitende tijdrit de Noor Alexander Kristoff uit de leiderstrui.

De overwinning in de tijdrit ging naar Maciej Bodnar. De Pool van Tinkoff zette al vroeg een snelle tijd neer. Ook topfavoriet Tony Martin haalde zijn tijd niet, waardoor Bodnar zich (na een eedere zege in 2014) opnieuw winnaar van de slotrit mag noemen.

Westra begon de tijdrit met een achterstand van twaalf tellen op leider Kristoff, maar reed het 14,2 kilometer lange traject 25 seconden sneller dan de Noor. Na twee tweede plaatsen in het eindklassement (2011 en 2012) heeft hij eindelijk zijn felbegeerde eindzege beet.

Dit artikel delen:

54 Reacties

aoyen 31 maart 2016 om 16:46

Leuk voor hem :)

LutsenkoFan 31 maart 2016 om 16:46

Westra 1 Kristoff 2 Lutsenko 3.

Astana mag tevreden zijn na de 1e etappe.

Ciclismo92 31 maart 2016 om 16:47

Top 3 binnen een seconde in de tijdrit, ook mooi zeg:D

Wheely 31 maart 2016 om 16:47

Genieten! Ut Beest aan het feest!

martini151 31 maart 2016 om 16:47

Zoals on het volgtopic al gezegd. Volledig verdiende overwinning!

Sephiroth 31 maart 2016 om 16:47

nr 8,9 en 10 van het algemeen klassement allemaal op 1:19 :P en de top 3 van de tijdrit ook allemaal binnen dezelfde seconde, toch wel grappig.

Mooi gedaan door westra iig.

freire93 31 maart 2016 om 16:49

Gefeliciteerd Westra! Dijk van een tijdrit gereden pff.

Ciclismo92 31 maart 2016 om 16:50

Bohli wordt ook een grote hoor, in deze prologen iig.

Retro Lex 31 maart 2016 om 16:51

Verdiende overwinning voor Lieuwe na tig 2e plaatsen.

wulu 31 maart 2016 om 16:51

Mooi voor hem, gefeliciteerd Liewe!

Purito 31 maart 2016 om 16:51

Z’n Engels is ook een stuk beter tegenwoordig.

Johan83 31 maart 2016 om 16:53

Knappe prestatie van Het Beest. Basis gelegd op dinsdag en vandaag knappe tijdrit gereden. Gelukkig voor hem is de tactiek van dinsdag niet noodlottig geworden m.b.t. de eindwinst. Overall was hij simpelweg de sterkste en de verdiende eindwinnaar.

mk187 31 maart 2016 om 16:53

Leuk! Gefeliciteerd Lieuwe!

Gesink4President 31 maart 2016 om 16:54

Westra eindelijk eens gewonnen na zoveel keer tweede. Zijn eerste rondeoverwinning toch? En nu zondag lekker werken voor Boom

DirkDeWolf 31 maart 2016 om 16:54

Nu de lijn doortrekken naar zondag

Sephiroth 31 maart 2016 om 16:55

Mooie 12e plek van de vries trouwens

UrbanSteel 31 maart 2016 om 16:55

Dikke proficiat voor Westra , hier knapt de Nederlandse Wielerliefhebber/supporter van op .

Jandepandaman 31 maart 2016 om 16:56

Erg goeie prestratie en dito tijdrit gereden.
Vooral verrast door Bodnar, mooi prestatie! Was hier geloof ik vorig jaar ook al goed bezig.

Tuubke 31 maart 2016 om 16:56

Grote klasse, Lieuwe. Met deze vorm lekker gaan vlammen in de RvV.

albertooo 31 maart 2016 om 16:57

@Gesink4Pres
Niet de eerste, won in zijn eerste profjaar Picardië.

AndriesW 31 maart 2016 om 16:57

Deze 33-jarige Fries feliciteert deze 33-jarige Fries!

Wheely 31 maart 2016 om 16:58

Danny van PlopperdePloppel
:)

Johan83 31 maart 2016 om 16:59

@Jandepandaman: Bodnar won de tijdrit in 2014 eveneens, vorig jaar geen deelname.

Har77 31 maart 2016 om 17:01

En plotsklaps ziet de wereld er voor ene Lars Boom er de komende 2 weken stukken rooskleuriger uit. Westra met deze benen en moraal kan lang mee…

Culnamo 31 maart 2016 om 17:01

12: de Vries Berden Roompot – Oranje Peloton

Erg goed gereden!