LottoNL-Jumbo bevestigt langer verblijf Gesink
De kogel is door de kerk: Robert Gesink rijdt ook de komende drie seizoenen in dienst van LottoNL-Jumbo. Dit laat de Nederlandse WorldTour-ploeg weten in een persbericht. Het nieuws komt niet als een verrassing, nadat vorige maand al melding werd gemaakt van de contractverlenging.
Gesink begon zijn carrière in 2007 bij Rabobank, de voorloper van het huidige LottoNL-Jumbo. In zijn twaalfjarige periode bij de ploeg wist hij in totaal dertien profzeges te boeken, waaronder de GP Montréal, GP Québec, de Tour of California en een etappe in de Vuelta a España. Hij kreeg echter ook af te rekenen met een flinke dosis pech, waaronder een beenbreuk en hartritmestoornissen.
Dit seizoen neemt de Varssevelder steeds meer de rol van wegkapitein op zich, een functie waar hij zich met tevredenheid naar schikt. “Hij wordt steeds meer een teamplayer die als wegkapitein de jongeren én de kopmannen bijstaat”, zo laat teammanager Richard Plugge weten.
Gesink blij met nieuwe rol als teamplayer: “Was toe aan deze verandering”
Gesink zelf echoot de woorden van zijn teambaas. “Het is mooi dat ik mijn nieuwe rol nog een aantal jaren mag vervullen. Ik was ook toe aan die veranderende rol. Ik hoef niet naar een andere ploeg voor een dergelijke impuls. LottoNL-Jumbo voelt als een familie. We zijn echt een groep vrienden.”
Een langer verblijf was volgens de Nederlander dan ook een logische keuze. “Als je kijkt naar de renners, de sponsoren en de aanwezige kennis, dan hebben we alle kaarten in handen om een van de toonaangevende ploegen in het peloton te worden. Ik ben blij dat ik mijn ervaring kan inzetten en een rol kan vervullen.”
Ondanks de nieuwe rol, krijgt Gesink ook nog de ruimte om zijn eigen plan te trekken. “Robert is te goed om zich alleen maar weg te cijferen. Hij krijgt ook de komende jaren nog kansen om voor eigen succes te gaan”, zo besluit Plugge.
LottoNL-Jumbo blijft verder bouwen aan toekomst
Met het langer vastleggen van Gesink blijft LottoNL-Jumbo bouwen aan zijn toekomst. Eerder verlengde het al de contracten van George Bennett, Antwan Tolhoek, Maarten Wynants en Floris De Tier. Gijs Van Hoecke vertrekt dan weer bij de geel-zwarte brigade.
TLJ is met meerjarige contracten met sponsoren, de verlengde contracten van toprenners, een goed beleid wat nu zn vruchten begint af te werpen én de enorme flow waar het NL wielrennen nu in zit een goede ploeg om voor te kiezen. Hopelijk wordt deze verlenging succesvol, met de hoop dat Gesink het vooral zoveel mogelijk kan laten zien op de fiets ipv de strijd ernaast te moeten voeren
Hij zal ook geen kopman salaris meer gaan verdienen vermoed ik. Dus daar hoeven we het niet over te hebben.
Haha heerlijk
Kasseiklassiekers: Van Aert, Teunissen, Roosen, Jansen, Leezer, Van Emden, Wynants, (Groenewegen)
Heuvelklassiekers: Battaglin (kopman, laat hem eens vol focussen op de Amstel en Waalse Pijl, kan daar wel wat betekenen en laat Roglic alleen de LBL rijden), De Tier, Kuss, Powless, Martens, Olivier, De Plus, Teunissen
Giro: Kruijswijk (kopman), Gesink, Tolhoek, Bouwman, Battaglin, Van Emden, Leezer, De Plus
Tour: Roglic (kopman), Kruijswijk, Gesink, Bennett, Roosen, Teunissen, Jansen, Groenewegen
Vuelta: Bennett (kopman), Tolhoek, Bouwman, De Tier, Martens, Van Aert, Van Poppel, Wynants
Volgens mij heb je zo een uitgebalanceerd team met een geweldige trein in de Tour. En dan niet voor 2 klassementen gaan, maar vol voor het klassement van Roglic en in de sprints 2 a 3 man voor Groenewegen.
Jij hoeft zijn salaris toch niet te betalen. Hij gaat verdienen wat hij waard is voor de ploeg en de sponsor, en dat is voor allebei nog best veel.
@GroenewegenDylan
Als TLJ echt wil strijden met Sky om de eindzege dan is een frisse Kruiswijk nodig, dus geen Giro, en past ook een sprinttrein met Groenewegen er niet bij. Sky laat zien dat alle acht renners nodig zijn in een ploeg die de Tour wil winnen.
Voor Giro, tour, vuleta ect.