Malori wint tijdrit in Poitou Charentes, Tony Martin nieuwe leider

donderdag 27 augustus 2015 om 17:52
Malori wint tijdrit in Poitou Charentes, Tony Martin nieuwe leider

Foto: Sirotti

Adriano Malori heeft in de Tour du Poitou Charentes de individuele tijdrit gewonnen. De Italiaan van Movistar legde het 23,2 kilometer lange parcours als snelste af. Hij bleef zijn ploeggenoot Jonathan Castroviejo en de Duitser Tony Martin voor. Sep Vanmarcke werd achtste en raakte zijn leiderstrui kwijt aan Martin.

flag-fr Tour du Poitou Charentes (2.1)
Uitslag etappe 4: Monts sur Guesnes -Loudun (23,2 km individuele tijdrit)

1. flag-it Adriano Malori (Movistar) in 27m49s (50 km/u)
2. flag-es Jonathan Castroviejo (Movistar) op 1s
3. flag-de Tony Martin (Etixx-Quick Step) op 4s
4. flag-gb Alex Dowsett (Movistar) op 17s
5. flag-de Patrick Gretsch (AG2R La Mondiale) op 42s
6. flag-fr Jean-Christophe Péraud (AG2R La Mondiale) op 47s
7. flag-dk Rasmus Quaade (Cult Energy) op 49s
8. flag-be Sep Vanmarcke (LottoNL-Jumbo) op 52s
9. flag-fr Damien Gaudin (AG2R La Mondiale) op 59s
10. flag-fr Pierre Latour (AG2R La Mondiale) op 1m01s

11. flag-nl Jos van Emden (LottoNL-Jumbo) op 1m02s
Volledige uitslag

Dit artikel delen:

19 Reacties

jochemajax 27 augustus 2015 om 17:59

edit redactie: bedankt, aangepast

Prima Facie 27 augustus 2015 om 18:03

Martin, Malori, Castroviejo, Vanmarcke, Dowsett, Van Emden in die volgorde voor AK?

batchieboy 27 augustus 2015 om 18:07

Van emden valt tegen!

denistel 27 augustus 2015 om 18:12

te lang voor hem tm 14 km in goede vorm dit jaar.

xistnc 27 augustus 2015 om 18:32

Het is ook een keer op, lijkt me. Opbouwen naar de Tour, daar goed rijden, dan de criteriums en de Eneco Tour met wat eendagswedstrijden er bovenop.

kelderfan 27 augustus 2015 om 18:45

Ik had ook meer van Van Emden verwacht. 'T leek er juist, dat hij stappen had gemaakt. Maar hier laat hij het niet zien.

Elrick 27 augustus 2015 om 19:00

Dumoulin momenteel dus in betere vorm dan Martin.

Borsje 27 augustus 2015 om 19:20

Prima tijdrit van Van Marcke.

alsjewint 27 augustus 2015 om 19:58

Wat mij betreft verrassend dat Tony Martin niet wint, al is Malori natuurlijk ook niet de eerste de beste. CAstroviejo toch ook goed in een wat langere tijdrit. Van Emden misschien toch iets over zijn top of was 15km voor hem gunstiger geweest.

Sep van Marcke voor zijn doen zeer sterk. Hopen dat hij zondag in Plouay nog eens een mooie uitslag rijdt.

tdola 27 augustus 2015 om 20:03

Op site van tlj staat dat van emden materiaalpech had, dat scheelt iig een aantal plaatsen in de rituitslag.

Theo bos trouwens een enorm teleurstellend seizoen, vanochtend ook niet in de sprint.
Zag hem toch liever bij belkin/tlj een zooitje kleinere wedstrijden winnen, goed voor hem en tlj.

kelderfan 27 augustus 2015 om 20:25

Hij heeft van fiets moeten wisselen en dat kost tijd; dus achteraf valt 't wel mee met Van Emden.
Hij staat ook goed in 't klassement. Dan morgen kijken of er nog met waaiers uit te halen valt. Vanmarcke komt 2 sec. te kort voor een derde stek en 3 sec. voor een tweede plaats. Dus het is nog niet over. Theo Bos reed ook een goede tijdrit. Om hem terug te halen voor de broodnodige overwinningen klinkt eigenlijk wel goed.

ti-raleigh 27 augustus 2015 om 20:34

Bos terug halen mag wat mij betreft. Zou voor enkele overwinningen kunnen zorgen in koersen als Veenenaal en Drenthe.

DerPantzerwagen 27 augustus 2015 om 21:36

@TR
En wat heb je aan die overwinningen? Niet veel dus laat hem maar wegblijven wat mij betreft beter jonge talenten zoeken.

robotour 27 augustus 2015 om 22:01

Martin die een tijdrit na de Tour weer niet wint, dan wordt de kans kleiner dat hij de tijdrit op het WK gaat verliezen. Hij zal gebrand zijn om te laten zien wie nog steeds de beste tijdrijder is!
Heb ik wat gemist aangaande Theo Bos – terughalen naar TLJ voor overwinningen ????

Stelvio-fan 27 augustus 2015 om 22:53

Sep ook heel straffe rit gereden!

ti-raleigh 28 augustus 2015 om 01:08

@panzerwagen
Wat leren de talenten nu dan volgens jou ? Als ze een sprinter in de ploeg hebben die het kan afmaken hebben ze een doel om voor te fietsen. Lijlt me toch best leerzaam. Bovendien onderschat je het belang van overwinningen, hoe klein ook.

ProfrondeZevenbergen 28 augustus 2015 om 01:56

Martin staat er toch al weer. Nu nog een beetje verder herstellen/verbeteren en hij wordt weer wereldkampioen.

Sagan=hulk 28 augustus 2015 om 07:56

Martin valt tegen, die zal geen wereldkampioen worden. Het wordt Dumoulin of Dennis.

Turtlehead 28 augustus 2015 om 08:26

@kelderfan: Theo Bos was 80e in de tijdrit, wat is daar goed aan?
Aub niet weer de terugkeer van verloren zoon Bos, met matigheid en mislukking als uitkomst.