Marco Marcato aangereden door motor in Tour de l’Eurométropole
Marco Marcato is gisteren tijdens de Tour de l’Eurométropole aangereden door een volgmotor. De Italiaan deelt op Twitter zijn ongenoegen. “Ik werd aangereden door een moto vandaag. Gelukkig kwam ik niet ten val, maar onze veiligheid kwam opnieuw in gevaar”, schrijft hij op het sociale medium.
In mei werd de Belg Stig Broeckx slachtoffer van een aanrijding. De renner van Lotto Soudal werd tijdens de Ronde van België van zijn fiets gereden door een motard. De 26-jarige renner is daar nog altijd van aan het herstellen.
Hit by a moto during #eurometropoletour today fortunately I didn’t crash but again our safety in danger @ACCPI1946 @TeamWantyGobert pic.twitter.com/X0h8GbwCkd
— marco marcato (@MarcatoMarco) 2 oktober 2016
Een reactie van een bijzonder laag peil!
Motards hebben iets meer verantwoording dan de heilig verklaarde renners die elkaar veel vaker in de wielen rijden zoals gister alweer bleek in een tumultueuze sprint.
En ja, een stalen velg kan veel meer incasseren blijkt uit alle peilingen maar commercieel verre van interessant.
Je laat zien hoe weinig je van fietsen weet: velgen worden al jaar en dag van aluminum gemaakt en tegewoordig carbon, dus geen staal. Spaken zijn bij de meeste wielen ook nog immer van metaal zeker dit wiel hier op de foto.
Kortom: ga ergens anders zinloos commentaar geven, voetbal of zo.
Leuk, maar die dingen kosten een vermogen, alleen frame al rond de 1500/2000 maar mocht je echt geinteresserd zijn, heb meerdere retro's tegen billijke priizen met alu velgen, gios, faggin etc.
Jullie ageren tegen het materiaal, maar als je naar de foto kijkt zie je dat het carbon wiel nog heel is en de metalen spaken kapot; het materiaal doet dus niet ter zake in deze. Mijn oude retro fiets overleeft een aanvaring met een motor ook niet hoor.
Het zijn de mensen die de gevaarlijke situaties creeeren. Bij een eenzijdig ongeluk kan je wel naar het materiaal wijzen maar bij renners en volgers kan je je soms afvragen wat ze aan het doen zijn, maar ja het is koers en daar horen risico's bij maar mag die motor er wel zijn op het moment dat je als renners risico's aanhet nemen bent...
Je hebt kwiebus zn reactie niet helemaal begrepen lijkt het, ben ooit met een ouwe batavus vol aangereden van achter en had geluk dat weinmann velgje de klap absorbeerde voordat ik vol op mn ballonkuit werd geraakt, met een carbon geval was ie geheid in tweeen geweest, nu kwam ik eraf met een fikse bloeduitstorting. Daarnaast worden renners ondanks dezelfde snelheid veel vaker door elkaar aan gereden dan door motards die nu eenmaal constant van snelheid wisselen, beetje zielige reactie van Marco om ook zn wiel nog in beeld te brengen.
@jarnea
Heb nog een mooie Rossin reynolds 531 diagonaal voor een habbekrats als je wil.
Dat denk ik ook; ik heb er ook een.
Je redeneert naar je eigen ongevalletje toe: onder een andere hoek heb je een ander resultaat. Bovendien, de velg van Mercato is Ook nog heel, idem zijn balonkuit. Je punt over ondeugdelijk materiaal snijd echt geen hout- parijs-roubaix rijd men Ook succesvol met carbon velgen. Als de hoek van impact 90 graden is kan geen velg je beschermen, bij 0 graden vangt de ronding van een velg de klap wel op, precise de richting waar in carbon het sterkst is.
Het lijkt mij dat in dit geval de wielen zijdelings met elkaar in contact kwamen, parallel aan elkaar. De velg van Mercato's wiel heeft Dan niet eens iets aan hoeven raken, maar de spaken gaan er wel aan.