Mark Cavendish hervat training in aanloop naar Milaan-San Remo
Cavendish tijdens zijn korte Abu Dhabi Tour - foto: LaPresse
dinsdag 27 februari 2018 om 08:15

Mark Cavendish hervat training in aanloop naar Milaan-San Remo

Voormalig Milaan-San Remo-winnaar Mark Cavendish heeft de training hervat. Hij zal ondanks zijn recent opgelopen malheur in Abu Dhabi gewoon van start gaan in Milaan-San Remo. Rolf Aldag, sportief directeur van Dimension Data, heeft tegenover Belga aangekondigd dat Cavendish deze week zijn trainingsschema zal hervatten.

De nieuwe edtie van RIDE Magazine is nu verkrijgbaar! Onze nieuwe 188 pagina’s dikke voorjaars-editie staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Mathieu van der Poel, Lotte Kopecky, Demi Vollering, Sepp Kuss en Matej Mohoric. Verzeker je van jouw exemplaar en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!

Nog in de neutrale zone voor aanvang van de eerste rit in Abu Dhabi ging het al fout voor The Manx Missile. De val van de Brit werd veroorzaakt door het automatische remsysteem van een auto die voor hem reed. De sprinter van Dimension Data kon zelf niet meer op tijd remmen en knalde op de renners voor hem. Hierbij liep Cavendish een hersenschudding en een whiplash op.

Na bijna een week rust mocht de Brit zaterdag terug naar huis om daar verder te herstellen. “Hij had geen hoofdpijn meer en kreeg toestemming om te vliegen”, aldus Aldag. “Ik verwacht dat hij maandag (gisteren, red.) zijn training weer kan hervatten, maar we mogen niet te snel zijn bij een hersenschudding”, stelt de sportief directeur voorzichtig.

Het plan is dat Cavendish zijn wedstrijdprogramma hervat in Tirreno-Adriatico (7-13 maart) om vervolgens aan de start te verschijnen in Milaan-San Remo (17 maart).

RIDE Magazine
8 Reacties
Sorteer op:
27 februari 2018 08:38
Go Cav
27 februari 2018 08:40
Een auto kopen met automatisch remsysteem in een sport waar het gebruikelijk is achter de auto te stayeren, aan het raam te overleggen, tussen de auto's door te laveren, door een haag van publiek bergop te rijden en bumper aan bumper te rijden...
27 februari 2018 08:57
Ik was daar ook erg verbaast over @west
27 februari 2018 10:09
@west
Waarschijnlijk gaat het om een gesponsorde auto, en dan levert het merk uiteraard een nieuw model. Daar zitten tegenwoordig nou eenmaal allerlei technische snufjes op.
27 februari 2018 10:26
Ik mis een daadkrachtige uci die dit per direct duidelijk verbied. Met het toevoegen van allerlei nieuwe organisaties kunnen ze er niet vanuit gaan dat iedereen dit zelf bedenkt, kennelijk
27 februari 2018 10:33
@Mwielerfan
De meeste dingen gaan eerst een keer fout voor er een oplossing voor komt. Volgens mij heeft de organisatie allang aangegeven dat ze er mee aan de slag gaan. Waarom moet altijd overal iemand de schuld van krijgen? Sommige dingen gebeuren gewoon, goed oplossen en klaar.
27 februari 2018 11:52
@reusjen
Dat is wel erg makkelijk gedacht.
Hetzelfde als dat verkeerssituaties pas veranderen als er een dode is gevallen.
Niks mis mee om dit proberen voor te zijn en op voorhand al te tackelen. Door een schuldige aan te wijzen zet je dingen op scherp, ook voor de toekomst.
27 februari 2018 12:00
@Zjoske
Dat is ook zo, weet je hoeveel doden er zijn gevallen voor de gordel verplicht werd. Op basis van ervaringen wordt het meeste veiligheidsbeleid gemaakt. Onze maatschappij is verziekt, altijd en overal moeten er schuldigen aangewezen worden en het liefst moeten er koppen rollen. De enorme drang naar financieel gewin is hier 1 van de oorzaken van.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.