Martijn Keizer houdt twee truien over aan ontsnapping in Polen

zondag 30 juli 2017 om 10:02
Martijn Keizer houdt twee truien over aan ontsnapping in Polen

Foto: Ilario Biondi/ATCommunication©2017

Martijn Keizer was gisteren in de openingsrit van de Ronde van Polen meegesprongen in de vlucht van de dag. De renner van LottoNL-Jumbo won onderweg naar Krakau alle tussensprints. Het leverde hem de bergtrui en de trui voor meest actieve renner op.

“De Ronde van Polen is een mooie koers waarin we ons als ploeg willen laten zien. Dat kon in deze openingsrit het beste door mee te zitten in de vroege vlucht”, kijkt Keizer terug op de site van zijn ploeg. Hij had van de bergtrui een doel gemaakt. “Ik wist dat ik met name op Paterski moest letten voor die tussensprints. Ik heb een goed trainingskamp achter de rug en daar plukte ik vandaag de vruchten van”, kijkt hij terug. “Ik heb het maximale eruit gehaald. Hopelijk kunnen we die lijn de komende dagen voortzetten.”

Keizer in de trui voor het bergklassement – Foto: Ilario Biondi/ATCommunication©2017

LottoNL-Jumbo is zonder klassementsman naar Polen afgereisd. Ploegleider Grischa Niermann ziet desalniettemin kansen voor zijn renners. “Jonge mannen als Daan Olivier, Floris De Tier, Antwan Tolhoek en Koen Bouwman mogen kijken hoe ver ze kunnen komen. Daarnaast krijgt Enrico Battaglin nog kansen in de sprints. We hebben dus voldoende troeven achter de hand”, geeft hij aan.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Agos-Vidalos 30 juli 2017 om 10:19

Niermann en de jonge garde is een succesvolle formule gebleken in de etappekoersen van een week. Ik hoop dat ze hier op voor kunnen borduren in Polen.

Arema Pro Cycling Team 30 juli 2017 om 10:28

Welke shirt trekt hij aan vandaag?

sooike 30 juli 2017 om 10:29

Voor die missen zou ik ook een trapje extra doen !

Poeksel 30 juli 2017 om 10:37

“De renner van LottoNL-Jumbo won onderweg naar Krakau alle tussensprints.”

Niet alle bergsprints neem ik aan: http://www.procyclingstats.com/race/Tour_de_Pologne_2017_Stage_1_Mountains

Martin van den Bosch 30 juli 2017 om 10:43
Quote:
Niet alle bergsprints neem ik aan

Officiële site geeft beide sprints aan Keizer

jvh93 30 juli 2017 om 10:52

Keizer probeert contractverlenging te verdienen

HF2013 30 juli 2017 om 11:46

‘Daarnaast krijgt Enrico Battaglin nog kansen in de sprints. ‘

Vandaag als één van de weinigen op achterstand binnengekomen. Is die dan wat tegengekomen?

Mathieu Moller 30 juli 2017 om 12:12

@HF
Ik geloof dat die een lekke band had.

jvh93 30 juli 2017 om 13:27

Battaglin had inderdaad een lekke band anders had hij in dit veld zeker top 10 gereden

Wielrennertje 30 juli 2017 om 13:35

Volgens mij weet Niermann erg goed te roeien met de riemen die TLJ heeft. Hij komt voor mij ook professioneler over dan die Verhoeven. In die eenweekskoersen weet Niermann altijd het beste eruit te halen. Nu ook weer die 2 truien. Zou mooi zijn als TLJ nog een etappezege of trui mee naar huis kan nemen.

assen 30 juli 2017 om 13:50

Een leuke TLJ ploeg inderdaad, maar het zou mij verbazen als 1 van hen hier in de top10 eindigt.
Wel een leuke ronde, die van Polen, met al een paar keer beestachtig weer.

t731 30 juli 2017 om 14:00

Ook ik onderstreep die positieve mening over Niermann. Wat een verademing in vergelijking met Verhoeven en de andere ploegleiders inderdaad.