Mediabedrijf Oath nieuwe sponsor Cannondale-Drapac

Door , vrijdag 21 juli 2017 om 16:07

Cannondale-Drapac zal voor komend seizoen kunnen rekenen op de steun van een extra sponsor. Slipstream Sports, het in 2005 opgerichte bedrijf van ploegmanager Jonathan Vaughters en hiermee eigenaar van de wielerploeg, heeft een akkoord gesloten met Oath voor 2018.

Oath is een Amerikaans digitaal mediabedrijf, dat de baas is over meer dan vijftig media en technologie merken als Yahoo Sports, Flickr en Huffington Post. Naast het sponsoren van de wielerploeg, zullen Slipstream en Oath zich ook richten op het ontwikkelen en aanbieden van multimediale content.

De achterliggende gedachte is om de kijker onderdeel te laten uitmaken van het reilen en zeilen binnen een wielerploeg en het algehele wielermilieu, aldus Vaughters. “Het profwielrennen kent zoveel verhalen, maar slechts een fractie wordt daadwerkelijk verteld. Met Oath willen we dit veranderen, zij hebben de expertise om dit te kunnen. We willen laten zien wat er omgaat binnen het wielermilieu.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

xistnc 21 juli 2017 om 16:16

Toet!

En wordt dat dan Oath-Drapac of Drapac-Oath? Want ik begreep dat Cannondale alleen nog maar fietsensponsor wil zijn en eigenlijk liever naar een Franse ploeg verhuist.

Utrecht19 21 juli 2017 om 16:33

Wat jammer is dat het groen waarschijnlijk verdwijnt. Viel altijd goed op. Oath is volgens mij overheersend zwart dus die kleur kan er nog wel weer bij.

Mathieu Moller 21 juli 2017 om 16:34

Aanbieden van multimediale content. Zou dat dan zo’n Velon-achtige rits aan gegevens zijn of meer een soort backstage pass?

BonenInBlik 21 juli 2017 om 16:36

Wellicht kunnen ze publiceren hoe eerlijk Vaughters is en was als wielrenner.

klootje kriekeljon 21 juli 2017 om 16:41

Das wel een hele grote speler dan! Benieuwd naar het budget…

ah-ja 21 juli 2017 om 16:53

Voor 1 seizoen

Covadonga 21 juli 2017 om 19:06

En weer een grote nieuwe sponsor die in het wielrennen stapt. Mooi!

Wheely 21 juli 2017 om 19:56

Leuk, verheug me nu al op Parijs-Roubaix met Oath en Dylan van Baarle.

Verweggistan 21 juli 2017 om 22:19

Ik dacht even concurrentie voor Sunweb. ;)

IlPirata 21 juli 2017 om 22:53

Altijd een goede zaak weer een sponsor. Vooral voor al de arbeidsplaatsen die anders verloren gaan.

Tour Toujours 22 juli 2017 om 00:13

Rijden ‘under Oath’… Sowieso een goede zaak in het wielrennen ;) Zonder dollen, mooi dat een sponsor instapt. Het leek voor Vaughters qua tijdspanne penibel te worden, dat is nu opgelost.

Wim Kruithof 22 juli 2017 om 08:05

een multinational welke slechts voor 1 seizoen een contract sluit… niet bepaald een stabiele basis voor langdurige samenwerking. Hand op de overvolle knip… ik ben nog wat terughoudend.