Michal Kwiatkowski komt met schrik vrij na harde val in Milaan-San Remo
Goed nieuws over Michal Kwiatkowski: de Pool moest zaterdag vanwege een zware val opgeven in Milaan-San Remo, maar heeft hier geen ernstige blessures aan overgehouden. Dat heeft INEOS Grenadiers, de ploeg van de voormalig wereldkampioen, laten weten via social media.
De valpartij van Kwiatkowski gebeurde op zo’n 65 kilometer van de streep, in aanloop naar de Tre Capi-beklimmingen. Na een ongelukkige botsing met een renner van Pinarello-Q36.5, gingen maar liefst drie renners van INEOS Grenadiers op hoge snelheid tegen het asfalt: Michal Kwiatkowski, Ben Turner en Connor Swift.
De twee Britten konden hun weg – zij het gehavend – weer vervolgen, maar Kwiatkowski bleef op het Italiaanse asfalt liggen. De 35-jarige Pool – in 2017 nog winnaar van Milaan-San Remo – botste op hoge snelheid tegen een paal, had overduidelijk veel pijn en moest dan ook de wedstrijd staken. Kopman Filippo Ganna kon de valpartij van zijn drie ploeggenoten maar net ontwijken.
Geen serieuze blessures
De op het eerste gezicht flink gehavende Kwiatkowski werd afgevoerd naar het ziekenhuis, maar daar kwamen de artsen met goed nieuws. “Medisch onderzoek wees uit dat er geen breuken zijn”, komt zijn ploeg met een geruststellende update. “Hij is inmiddels weer onder de zorg van onze medische staf geplaatst. We wensen Kwiato een spoedig herstel!”
Dit bericht op Instagram bekijken
Tough morning getting out of bed, but I’m on the Côte d’Azur and really well looked after.
Quite a lot of road rash, the elbow took a hit and needed a few stitches, but nothing too serious. CT scan came back clear and X-rays of the thigh and elbow look good.
The biggest issue… pic.twitter.com/9rpPPxi3KH
— Michał Kwiatkowski (@kwiato) March 22, 2026
De ervaren renner heeft inmiddels ook van zich laten horen op Instagram, door een foto te posten vanuit het ziekenhuis. “Gekneusd, maar niks gebroken”, stelt Kwiatkowski – met opgestoken duim – zijn volgers gerust.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.