Miguel Ángel López wint op steile Kitzbüheler Horn, Stefan Denifl leider
foto: Sirotti (archief)
donderdag 6 juli 2017 om 16:30

Miguel Ángel López wint op steile Kitzbüheler Horn, Stefan Denifl leider

Miguel Ángel López heeft de vierde etappe van de Ronde van Oostenrijk naar de Kitzbüheler Horn gewonnen. De kleine Colombiaan van Astana loste op de steile Alpencol al zijn concurrenten en kwam solo over de finish. Thuisrijder Stefan Denifl (Aqua Blue Sport) eindigde als tweede en is de nieuwe klassementsleider.

Pim Ligthart van Roompot-Nederlandse Loterij zat in de vlucht van de dag. Hij kreeg Viviani (Italiaanse selectie), Bosman (Hrinkow), Salzmann (WSA), Diaz (Delko Marseille Provence KTM) en Chetout (Cofidis) met zich mee. De maximale voorsprong bedroeg anderhalve minuut. Met een voorgift van minder dan een minuut begonnen zij aan de slotklim naar de Kitzbüheler Horn.

Ilnur Zakarin nam hier de kop in dienst van Rein Taaramäe. Door het tempo van de Rus werd de favorietengroep flink uitgedund. De eerste demarrage kwam van Miguel Angel Lopez. Mekseb Debesay sloot aan, maar kon de pocketklimmer uit Colombia niet lang volgen. Lopez dartelde op de Horn (9,8 km aan 12,8%) weg van zijn concurrenten en mocht op de top het zegegebaar maken.

RIDE Magazine
18 Reacties
Sorteer op:
6 juli 2017 16:36
Aardige col ook, zou eens leuk zijn als uitstapje voor de Giro. Niet echt een verrassende winnaar in een vrij zwak klimveld in Oostenrijk.
6 juli 2017 16:40
Groot talent, hopelijk kan hij in de Vuelta zijn eerste grote ronde uitrijden en laten zien of hoe een klassementsman kan worden voor de grote ronden.
6 juli 2017 16:43
Mooi om te lezen dat hij weer op de weg terug is. Benieuwd wat hij kan in de Vuelta. Debesay bevestigt ook zijn talent weer. Wat een monsterklim trouwens die Horn. Leuk Oostenrijks uitstapje voor de Giro?
6 juli 2017 17:01
Superman!

Lekker profiel: http://cyclingcols.com/col/KitzbuhelerHorn. Al reden ze vandaag blijkbaar niet helemaal omhoog. In Oostenrijk zijn ze zuinig met asfalt (lees: veel steile wegen).
6 juli 2017 17:02
Ik zou graag de combinatie timelsjoch rettenbachferner eens in de giro zien.
6 juli 2017 17:07
@ birillo

Zo, anders ik wel! Een monsterrit van Innsbruck over de Brenner, Jaufen, Timmels, met finish op de Rettenbach..
6 juli 2017 17:17
Tusveld negende ook best een leuke uitslag hoor. Wat mij betreft de verassing van Roompot dit jaar.
6 juli 2017 17:55
Zoidl op bijna 5 minuten 25ste.
Het lijkt er niet meer uit te komen bij hem.
6 juli 2017 18:14
@Pizzi,

De laatste steile kilometers zijn wel degelijk geasfalteerd (in zeer goede staat zelfs), maar helaas enkel toegankelijk voor fietsers en wandelaars, via een slagboom (want privé-eigendom van de Oostenrijkse televisie). Daarbij is er bovenop de top geen plaats voor een heel finishdorp. De laatste kilometers van de Horn zijn echter wel de mooiste, je rijdt namelijk dwars door een Alpentuin.
6 juli 2017 18:58
Tusveld nu toptien AK.
6 juli 2017 19:09
Hulde voor Tusveld, nogmaals. :-)
Nogmaals, WT waardig!
6 juli 2017 19:16
assen - 6 juli 2017 om 19:09
Tusveld redde het na zijn stage net niet en is door SUNWEB bij ROOMPOT gestald, ik kan mij voorstellen dat daar door zijn recente ontwikkeling verandering in komt.
6 juli 2017 19:18
Netjes van Tusveld:
@SH: Die mist natuurlijk Kvasina.
6 juli 2017 20:12
Mooie prestatie van Tusveld, ook nog maar 23 jaar.
7 juli 2017 04:54
Tusveld was ook al goed bezig in Zwitserland. Zeker klaar voor een stapje hoger.
7 juli 2017 08:29
Zakarin in dienst van Taaramae?
7 juli 2017 10:53
Lekkere renner die Lopez. Zou zo leuk zijn als die s echt mee kan gaan doen in een van de drie grote rondes in plaats van altijd maar terugkomen van blessureleed. Lijkt me zeer frustrerend. Als ie nou s goed aan de start van de vuelta staat verwacht ik veel van m. Maar met Lopez weet je t nooit, hij kan nog van alles tegenkomen. Van ongelukken en kleine hoekjes... fingers crossed dus.
7 juli 2017 11:48
@Bas Roekelaar: mooie info! Moet zelf toch echt vaker in Oostenrijk gaan fietsen.

Met dat ze in Oostenrijk zuinig zijn met asfalt doelde ik trouwens meer op de vele steile beklimmingen aldaar. Net alsof ze bij het aanleggen van een weg de kortste weg omhoog nemen (en dus zo min mogelijk asfalt nodig hebben) :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.