Mollema hervat competitie in Canada

Door , donderdag 18 augustus 2016 om 15:27
Mollema hervat competitie in Canada

foto: Sirotti

Bauke Mollema heeft zijn programma voor het resterende deel van het seizoen bekendgemaakt. De kopman van Trek-Segafredo rijdt nog één rittenkoers en zes eendagswedstrijden. Eerst wacht op 28 augustus zijn eigen toertocht in en door Groningen.


Drie WorldTour-klassiekers
Na zijn toertocht reist Mollema af naar Canada. Daar verdedigt hij in de Tour of Alberta zijn eindzege van vorig seizoen. Daarna richt onze landgenoot zijn pijlen op de twee Canadese WorldTour-koersen, waar hij de GP’s van Quebec en Montréal aandoet. Vervolgens bereidt hij zich middels twee Italiaanse semiklassiekers voor op de Ronde van Lombardije, waarna hij zijn seizoen afsluit met de Japan Cup. Die koers wist Mollema vorig seizoen eveneens te winnen.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Nils96 18 augustus 2016 om 15:38

Mooie vriendin heeft hij!

Het zou mooi zijn wanneer Mollema nog een mooie overwinning kon boeken. Een koers als Emilia staat toch niet slecht op je palmares. Verder hoop ik ook op een stuntje in Lombardije.

Pizzi 18 augustus 2016 om 15:47

Mollema kwam al eens met de handen omhoog over de streep in Emilia: http://static0.hln.be/static/photo/2011/15/2/4/20111008225421/media_xl_4406419.jpg

Toen was Betancur echter de streep al gepasseerd. Betancur, je weet wel, die jongen die dit jaar de Giro reed voor Movistar, opgaf en vervolgens niets meer reed?

Nils96 18 augustus 2016 om 15:52

Haha, overkwam dat Simon Clarke ook niet eens in de Giro?

Toch jammer dat Betancur waarschijnlijk meer genot vindt in andere dingen dan de fiets. Zijn manier van koersen in Luik dit jaar stemde toch hoopvol.

Gesink4President 18 augustus 2016 om 15:55

Niet naar het EK dus, jammer

Belkinrabo 18 augustus 2016 om 16:22

ek is voor belofte renners toch @gesink4president

Gesink4President 18 augustus 2016 om 16:32

Nee ook voor profs hoor. Mollema had aangekondigd erheen te gaan:
http://www.wielerflits.nl/nieuws/158720/bauke-mollema-zet-zijn-zinnen-op-ek-wielrennen-in-nice.html/comment-page-1
Maar ik denk dat hij t nieuwe parcours in Plumelec niet ziet zitten

Johnny7 18 augustus 2016 om 17:05

Blijf het raar vinden dat Mollema, net als Gesink en nog een paar NL’ers maar 1 grote ronde hoeven te rijden en verder een beetje kunnen lanterfanten. Ze presteren verder niets in de weekwedstrijden in het voorjaar en na een grote ronde is het mooi geweest. Ja ok San Sebastian tel ik dan even niet mee, jullie snappen me.

Andere grote mannen zoals Contador, Froome, Quintana, Valverde, Nibali etc… rijden veel meer rondes. Mollema had ook best de Vuelta kunnen rijden ipv die wedstrijdjes in Canada.

Sephiroth 18 augustus 2016 om 17:37

dat valt vies tegen hoor Johnny.. Froome pakt idd de vuelta mee, maar hoeveelzie je froome of quintana in het voorjaar? Contador ook niet altijd. Nibali en Valverde rijden idd meer evenals pinot. Mollema rijdt anderzijds toch aardig wat 1 weeks koersen per jaar naast wat klassiekers.

Pizzi 18 augustus 2016 om 17:51

@Nils96: ja mogelijk. Weet nog wel de rit in de Giro 2013 dat Betancur (daar issie weer!) dacht dat ‘ie gewonnen had. En Pantano er grijnzend achter. https://pbs.twimg.com/media/BKE2HddCUAAan-n.jpg

Johnny7 18 augustus 2016 om 18:17

@Sephiroth
Quitana en Contador hebben redelijk wat wedstrijden gewonnen dit voorjaar. Daarnaast bedoel ik meer te zeggen dat ze meedoen om de knikkers in die wedstrijden terwijl Gesink en Mollema maar ook Kruijswijk op plek 32 eindigen in Catalonie bijvoorbeeld.

Daarom vind ik het raar dat Mollema na de Tour slechts dit programma hoeft te rijden.

rput 18 augustus 2016 om 19:21

De Canadese koersen zijn gewoon de moeite waard en daar kunnen WT punten worden verdiend. Ik vindt het dan ook niet vreemd dat hij zich daarop richt. Je doet net alsof het kermiskoersen zijn. @Johnny

assen 18 augustus 2016 om 19:29

Die twee Canadese koersen zijn prachtig. Verschillende typen renners kunnen die koersen winnen.

vlek 18 augustus 2016 om 19:30

Mollema staat er naast de klassiekers toch gewoon altijd in rondjes als Tirreno, Baskenland en Romandie? Ik zie hem niet minder koersen dan andere klassementsrenners.

Covadonga 18 augustus 2016 om 20:23

Mooi programma. Met een iets andere piek dan in 2015 kan hij nog een mooie koers winnen dit jaar.

Wim Kruithof 19 augustus 2016 om 07:26

Johnny ‘lanterfanten’ zelfs…