Niels Albert pleit voor communicatie met renners tijdens veldritten
Foto: Orange Pictures / Sportfoto
maandag 16 oktober 2017 om 09:15

Niels Albert pleit voor communicatie met renners tijdens veldritten

Niels Albert pleit ervoor dat hij als ploegleider tijdens veldritten met zijn renners mag communiceren. Dat vertelt de ploegleider van Wout van Aert aan Het Nieuwsblad.

Volgens de UCI-regels is communicatie tussen ploegleider en renner tijdens veldritten niet toegestaan. Een uitzondering zijn de wereldbekerwedstrijden, waar de renner mag communiceren richting de materiaalpost. Dat was gisteren in de Superprestige-cross in Zonhoven niet het geval. “Ze spreken over professionalisering maar als je niet met je renner kunt spreken, dan ben je niet echt professioneel bezig. De communicatie tijdens de koers is nihil. Dat ze daar maar eens over nadenken”, aldus Albert.

Van Aert moet dit seizoen zijn meerdere erkennen in Mathieu van der Poel. De regerend wereldkampioen wacht nog op zijn eerste zege. “Conditioneel zit het goed maar op de één of andere manier wil het nog niet lukken. Mathieu is momenteel heel goed en daar moeten we mee leven”, concludeert Albert. “In vergelijking met vorig jaar rijdt Mathieu niet spectaculair veel sneller, het verschil is dus echt niet al te groot. We moeten blijven vechten om het tij te doen keren.”

RIDE Magazine
33 Reacties
Sorteer op:
16 oktober 2017 09:29
En wat is nou precies het voordeel van oortjes tijdens veldritten? Je aankomst in de materiaal post aankondigen? doorgeven wat je anders wil bij je fiets of tussentijden weten van jezelf en tegenstanders?

Ik zie er enkel een entertainment dodende factor in voorlopig. Dus liever zonder oortjes, eventueel 2 grote schermen(finish en halverwege) met onderlinge tijdsverschillen voor de top 20 oid.
16 oktober 2017 09:53
Moesten mensen kunnen meeluisteren met die oortjes zou dat echt nog wel leuk zijn. Bijvoorbeeld Van Aert die zegt dat zijn banden wat harder mogen tegen de mannen in de wisselzone.
16 oktober 2017 09:56
"Wout, zet uw motorke aan."

Oortjes in het veldrijden, wat een onzin.
16 oktober 2017 10:07
Oortjes? Hij heeft meer aan beentjes volgens mij!
16 oktober 2017 10:13
Excuus nummer zoveel, wout had geen oortje in, de batterij van zn oortje was leeg, signaal van zn oortje werkte niet goed, wout had pijn aan zn oren ;) ;) ;)
16 oktober 2017 10:14
Heeft iemand Niels al een janker genoemd? Vermoedelijk zullen oortjes leiden tot een meer voorspelbaar en dus minder aantrekkelijk wedstrijdverloop...
16 oktober 2017 10:15
En welk probleem wordt er opgelost door het toestaan van oortjes? Het feit dat sommige crossers niet zelfstandig kunnen nadenken?
"Als je niet met je renner kunt communiceren ben je niet professioneel bezig". Dit argument komt volledig uit de lucht vallen zonder onderbouwing. Waarom is hulp dmv communicatie professioneler dan renners zelf hun probleem op te laten lossen?
16 oktober 2017 10:31
Jullie hebben waarschijnlijk nooit een cross op niveau gereden. Het krijgen van informatie/ motiverende teksten zijn voor veel crossers van groot belang. Zelf denk ik dat Wout zo'n soort renner is, een beetje Froome-trekjes. VDP trekt toch zijn eigen plan, hem zal enkel toegeschreeuwd worden; "Matje, focus, niet van dat jonge, het is nog niet binnen he!" Zoals vorige week, toen ik dit uit de mond van een bezorgde Adrie hoorde komen
16 oktober 2017 10:33
Bij crossen zie ik niet echt de toegevoegde waarde.
Het is allemaal vrij overzichtelijk.
Heb je een mankement, dan wissel je bij de post.
Rijdt er iemand voor je, dan rij je niet aan de leiding.
16 oktober 2017 10:41
god, god wat zal nick nuyens blij zijn met de ploeg die hij heeft opgebouwd. Zooitje daar
16 oktober 2017 10:43
@TomDJ.... Dus als VPD niemand voor zich ziet rijden, heeft hij een probleem ?:) Hoe heeft hij in hemels naam al zoveel wedstrijden kunnen winnen. Misschien doordat hij renners een ronde gelapt heeft dan;)
16 oktober 2017 10:56
Quote:
Een uitzondering zijn de wereldbekerwedstrijden, waar de renner mag communiceren richting de materiaalpost.
Ga er dan voor pleiten dat het in alle wedstrijden mag, lijkt mij een beter doel dan oortjes te willen.
16 oktober 2017 11:00
Toen hij zelf nog reed heb ik hem geen woord horen zeggen over oortjes. Hij was toen kennelijk niet professioneel bezig. Niels A is in ieder geval wel een professionele zeurpiet geworden.
16 oktober 2017 11:01
@skylimit Eh, 'niemand' moet 'iemand' zijn.
Rijdt er iemand voor je, dan rij je niet aan de leiding.
16 oktober 2017 11:18
Op welke manier mogen renners in de wereldbekerwedstrijden richting materiaalpost communiceren? Roepen, gebaren?
En is dat dan verboden bij de andere wedstrijden? Hoe controleer je dat dan?
16 oktober 2017 11:24
liever niet #janker
16 oktober 2017 11:44
Hij vraagt nergens om oortjes in te voeren? Hij wil gewoon kunnen communiceren aan de wisselpost. Clickbait.
16 oktober 2017 11:55
@flashke
+1
Ik zie ook nergens een woord over 'oortjes'?? Kom zeg, Wielerflits. Bedenkelijk artikel dit.
16 oktober 2017 12:21
@ Flashke Je kent vast het woord impliciet wel.
16 oktober 2017 12:55
Pizzi haha die is goed. Wat een onzin zeg. Wat is ook een ontzettende jankerd. Ze moeten iets verzinnen als ze niet meer kunnen winnen.
16 oktober 2017 13:03
Wielerflits geeft er inderdaad weer een eigen draai aan. net het bericht gelezen in het nieuwsblad waaraan hier dus gerefereerd wordt en daar staan echt heel andere dingen in.
16 oktober 2017 13:20
Ik snap niet wat professionaliseren te maken heeft met oortjes.

Als de definitie meer technologie is dan wel ja, maar is dat nou per definitie meer professioneel? Wat een geneuzel.
16 oktober 2017 14:33
Redactie heeft geen oren naar de uitleg van Albert maar het wordt wel tijd dat renners zelf weer leren rekenen en denken. Op volle kracht starten is vragen om problemen, misschien had Albert hem dat voor de start zachtjes in het oortje kunnen fluisteren.
16 oktober 2017 14:43
Een beetje heen en weer lopen en hard naar je renner/s schreeuwen is op
een cross toch heel goed mogelijk.
Nijs zijn ploegleider deed het met een bord zoals in de motorraces .
16 oktober 2017 14:48
Hoeveel sneller zou VdP zijn t.o.v. vorig jaar? Anyways, oortjes lijken mij geen mooiere koers opleveren. Eén ding lijkt het team Van Aert wel beter in dan team Vdp, dat is met een team álle opties verkennen, beetje onrust stoken, planningen maken, over materiaal nadenken etc.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.