Ook Kelderman houdt Ronde van Catalonië voor gezien
Foto: Sirotti
maandag 21 maart 2016 om 14:36

Ook Kelderman houdt Ronde van Catalonië voor gezien

Wilco Kelderman heeft de Ronde van Catalonië vroegtijdig verlaten. Halverwege de eerste etappe stapte hij in de ploegleiderswagen.

LottoNL-Jumbo meldt dat Kelderman ziek is geworden. Vorig jaar eindigde hij nog als negende in de Spaanse WorldTour-wedstrijd. De 24-jarige renner ging dit jaar samen met Robert Gesink opnieuw voor een goed klassement. Eerder deze maand werd de Nederlander dertiende in Parijs-Nice.

De renner van LottoNL-Jumbo is na Kris Boeckmans de tweede opgever van vandaag.

RIDE Magazine
28 Reacties
Sorteer op:
21 maart 2016 14:39
Dit is wel een gemis voor het sterke team dat LottoNL heeft afgevaardigd.
21 maart 2016 14:40
Volkomen te begrijpen, hét grote doel is Rio !
21 maart 2016 14:42
Misschien een combinatie van de kou van Parijs-Nice en een lange reistijd zoals bij Dumoulin en LtD.
21 maart 2016 14:44
In het geval van ziekte de vraag is waarom stap je op dan ? Hopen tegen beter weten in.
Of is er iets anders aan de hand...?
21 maart 2016 14:44
Echt vervelend voor hem.
Maar wel goed dat hij direct afstapt. En niet nog een paar dagen proberen met een verzwakt gestel. Spoedig herstel gewenst en op weg naar Baskenland ?
21 maart 2016 14:47
Ziek volgens Twitter
21 maart 2016 14:49
LottoNLJumbo Cycling ‏@LottoJumbo_road · 2 min2 minuten geleden

.@W1lcokelderman abandon in @VoltaCatalunya due to illness.
21 maart 2016 14:51
Jammer voor hem, en voor de ploeg
21 maart 2016 14:52
Herstellen/voldoende de tijd nemen. Niet die jongen overal gaan opstellen als hij duidelijk de vorm nog niet heeft. Dan evt. maar een streep door een groot gedeelte van het voorjaar en goed terugkomen.

En niet teveel bombarie, moet nog 25 worden deze jonge kerel.
21 maart 2016 14:58
Bijna driekwart van het peloton uit PN is ziek geworden de afgelopen tijd. Kan toch ook geen toeval zijn met die etappe daar.
21 maart 2016 15:02
Al die wielrenners staan ook zo scherp. Willen allemaal zo licht mogelijk zijn, dan is de kans op een virusje zo veel groter. Zeker in deze periode van het jaar.
21 maart 2016 15:08
Lekker herstellen, dan op (hoogte)stage en knallen in de heuvels?
21 maart 2016 15:11
zonde dat hij deze koerskilometers niet kan maken deze week maar mijns inziens was gesink toch de absolute kopman geweest hier dus helaas een knecht weg die lange tijd mee had gekund en eventueel voor een dagzege had kunnen strijden. goed dat hij gelijk afstapt en niet nog verder probeert te rijden zoals hij in de tour deed met zijn rugklachten. maakt de kans op snel herstel alleen maar beter.
21 maart 2016 15:30
Lijkt me best kut, helemaal daarheen gevlogen, geprobeerd op te laden, tegen beter weten in waarschijnlijk toch opstappen, en dan na 80km alweer afstappen omdat je je hondsberoerd voelt.
21 maart 2016 15:40
@LaurentJalabert: hij ging geen heuvels rijden, maar voor Romandië.
21 maart 2016 15:47
Zal ie zijn niveau van2 jaar geleden weer halen?
21 maart 2016 15:48
@Hakkie - Ok jammer, maar dat is wel een goede ronde voor hem denk ik (meestal een iets langere tijdrit).
21 maart 2016 16:08
zonde, met Gesink en Kelderman hadden ze hier wel kans op 2 top 10 noteringen, waarvan LottoJumbo de punten goed kan gebruiken
21 maart 2016 16:44
bart12 in dit deelnemersveld is 1 top tien al een goed resultaat. Word nog heel moeilijk denk ik.
21 maart 2016 17:31
Andermaal een mislukt begin van het seizoen voor Kelderman. Vergeten maar, en opnieuw beginnen in Romandië.
21 maart 2016 18:25
Vooral jammer voor zijn seizoensopbouw. Voor LTJ denk ik dat sowieso enkel Gesink top 10 had gereden, dus daar verwacht ik dat het minder zal uitmaken.
21 maart 2016 19:17
Die hadden ze dus niet ziek in het vliegtuig moeten zetten... foute keus ploegleiding ten nadele van de (conditie van de) renner
21 maart 2016 20:05
Hebben ze vaker last van, dat tegen beter weten in starten / doorrijden. Heeft dit iets te maken met verplicht starten met voltallige teams of xzo ?
21 maart 2016 20:10
Dat lijkt me niet want Astana startte ook maar met 7 renners omdat Diego Rosa ziek is.
21 maart 2016 20:33
Helemaal eens Coldeportes. Maar je zou zeggen, ook Kelderman moet hier zelf beter stelling nemen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.