Opvallend: Remco Evenepoel en bpost lanceren na trainingsongeval de ‘Remco Reflex’
foto: Cor Vos (archief)
dinsdag 10 december 2024 om 16:04

Opvallend: Remco Evenepoel en bpost lanceren na trainingsongeval de ‘Remco Reflex’

Een week nadat Remco Evenepoel door een openzwaaiend portier van een bpost-wagen ten val kwam op training, gaat de dubbele olympisch kampioen een samenwerking aan met het bedrijf. Met een speciale sticker – de ‘Remco Reflex’ – wil men aandacht vragen voor het fenomeen van ‘dooring’, waarbij fietsers door een openslaande autodeur ten val komen.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

Een sticker van Evenepoel – die je op het zijraampje van je auto, aan de bestuurderszijde, kunt plakken – moet ervoor zorgen dat automobilisten eerder denken aan mogelijk aankomende fietsers, bij het openen van het autoportier.

“Hoewel alle bpost-bestuurders uitgebreid zijn opgeleid om de Dutch Reach te gebruiken (dit is een techniek waarbij je de deur met de tegenovergestelde arm opent, om jezelf zo te verplichten achterom te kijken, red.), is een permanente visuele reminder nuttig”, klinkt het in een persbericht van bpost. “We zullen dus de ‘Remco Reflex’ aanbrengen in al zijn voertuigen.”

“Zal bijdragen om verdere ongevallen te voorkomen”
Ook Evenepoel is enthousiast over de samenwerking en bijzondere sticker: “Toen de mensen van bpost mij dit voorstel deden, heb ik onmiddellijk toegehapt. Alle weggebruikers moeten rekening houden met elkaar. Het initiatief van bpost zal ontegensprekelijk bijdragen tot een betere bewustwording van de gevaren op de weg. Ik wil bpost dan ook danken voor de introductie van de Remco Reflex. Dit zal ongetwijfeld heel wat ongevallen vermijden.”

“Bij bpost geloven we dat een simpel gebaar levens kan redden”, vult Chris Peeters, CEO van bpostgroup, aan. “Met de ‘Remco Reflex’ willen we iedereen eraan herinneren dat het belangrijk is om aandachtig te blijven wanneer je de weg op gaat. We betreuren wat er met Remco is gebeurd en wensen hem een spoedig herstel. We hopen dat dit initiatief zal bijdragen om verdere ongevallen te voorkomen.”

Iedereen kan de sticker bestellen en op het autoraam aan de bestuurderszijde van zijn auto plakken. De sticker is vanaf vandaag gratis te verkrijgen via de website deremcoreflex.be.

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door bpost (@bpost)

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.