Organisatie past parcours GP de Denain aan

zondag 18 maart 2018 om 11:26
Organisatie past parcours GP de Denain aan

foto: @chava_sylvain

De organisatie van de GP de Denain heeft naar aanleiding van de winterse weersomstandigheden besloten om het parcours van de Franse eendagskoers aan te passen. De wedstrijd wordt ingekort en zal onderweg de kasseistroken mijden. Enkel in de laatste omloop – die de renners drie keer rijden – moeten de renners vanmiddag nog over ca. vijf kilometer kasseien.

Aanvankelijk zou de wedstrijd over 21,4 kilometer kasseien gaan. De start wordt een kwartier uitgesteld en staat nu gepland om 12:30.

Dit artikel delen:

14 Reacties

skylimit 18 maart 2018 om 11:35

Beter helemaal aflassen dan. Hier komt Vanaert niet voor. Wat een onzin om de meeste stroken eruit te halen. Daar ging deze wedstrijd toch om. Straks ook in Parijs-Roubaix geen kasseistroken dan?:)

Max1 18 maart 2018 om 11:35

In de tijd van Merckx en De Vlaeminck had men wel het volledige parcours gedaan. Tegenwoordig moet het allemaal op maat zijn van sprinters. Wout had hier met zijn crosstechniek een grote slag kunnen slaan :(

Samlambeej 18 maart 2018 om 11:47

Juiste beslissing. Dit is niet te doen. Zou de wedstrijd alleen laten doorgaan als het grote meerendeel van de renners, sponsors en medewerkers dat willen.

MatthiasVDH 18 maart 2018 om 11:51

Strooizout, kennen ze dat niet in Frankrijk?

titanio82 18 maart 2018 om 11:53

Ach, zonder Rhino’s speelt Van Aert hier ook niets klaar, is geen evenwichtskunstenaar op een glad parcours.

Dolfy 18 maart 2018 om 11:55

@Max1 Merckx was eerst sprinter. :) En Merckx en De Vlaeminck wonnen de koers nog nooit…

Overigens diverse andere koersen zijn afgelast in Frankrijk.

Lalsacien 18 maart 2018 om 12:10

Wij kunnen dan ook goed oordelen of ze het terecht hebben aangepast…
Het gaat ons om het spektakel. Voor de organisatie gaat het om de veiligheid!

guyremgabdel 18 maart 2018 om 12:22

Louter sportief gezien kan men dit inderdaad beter afgelasten. Maar die mensen steken er een gans jaar energie in en er zijn ook commerciële belangen die zullen meespelen. Daarnaast duidt de uci sedert een paar jaar een controleur aan die moet waken of alles , dus ook het origineel parcours, veilig genoeg is voor de renners. Noodgedwongen hebben de organisatoren hier de enig juiste beslissing genomen.

Sjoerd102 18 maart 2018 om 12:53

@matthiasvdb. Probeer eens strooizout te strooien op zo’n kasseistrook…… Succes

spiderh 18 maart 2018 om 13:34

Helemaal aflassen!!!Veel te koud!!!

spiderh 18 maart 2018 om 13:36

Helemaal aflassen!!Veel te koud!!!!

Sijbrands 18 maart 2018 om 13:54

…’aflassen’…

Emergo 18 maart 2018 om 14:10

De koers dan misschien maar AFGELASTEN.

stafvdw 18 maart 2018 om 15:04

Even wicht zoeken tss organisatie en veiligheid renners, een heel jaar voorbereiding kan je ook niet zomaar wegvegen, respect voor organisatoren graag.