Paolini reageert: “Ik neem mijn verantwoordelijkheid”
foto: Sirotti
zaterdag 11 juli 2015 om 06:30

Paolini reageert: “Ik neem mijn verantwoordelijkheid”

Luca Paolini heeft zich – in de nacht van vrijdag op zaterdag – via Twitter uitgelaten over zijn positieve cocaïne-test. De 38-jarige Italiaan doet dat in acht berichten. Hij zegt zijn verantwoordelijkheid te nemen en verontschuldigt zich tegenover zijn collega’s, de Tourorganisatie en Katusha.

De nieuwe Tourspecial van RIDE Magazine is een must-have voor echte wielerfans! Onze nieuwe 236 pagina’s dikke zomer-editie is de meest complete Tourgids van deze zomer en staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Tadej Pogacar, Remco Evenepoel, Fabio Jakobsen, Gio Lippens, Christian Prudhomme en Charlotte Kool. Verzeker je van een heerlijke sportzomer en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!

“Sorry, maar ik moest de klap even verwerken”, begint Paolini zijn verhaal. “Ik geloof, en heb altijd geloofd in de controles die de sport meer en meer geloofwaardig maken. Ik wilde even stil zijn en dit op mijn eigen manier oplossen. Ik ben niet het type dat gaat huilen om dit schandaal en zal ook geen nutteloze mazen in de wet zoeken.”

“Voor wat er gebeurd is, neem ik mijn volledige verantwoordelijkheid en ik zal proberen om maximale duidelijkheid te geven. Ik verontschuldig mij tegenover al mijn collega-renners en zeker tegenover de Tour de France, de ASO, enzovoorts, wetende dat de tijd nu minder geschikt is, vooral door de grote media-aandacht.”

“Ik verontschuldig mij bij mijn fantastische teamgenoten van Katusha, en ik hoop dat mijn afwezigheid niet schadelijk is voor een goed eindresultaat. Deze dagen zal ik alles in het werk stellen om te begrijpen hoe dit mogelijk was”, schrijft Paolini, die daarna hard uithaalt naar de critici. “Ik hoop door een strakke samenwerking met de UCI meer duidelijkheid te geven over het incident.” Tot besluit zegt hij: “Nogmaals sorry.”

RIDE Magazine
60 Reacties
Sorteer op:
11 juli 2015 06:52
Op zich een goede reactie, geen nutteloos draaien om de feiten
11 juli 2015 07:00
Cocaïne komt niet zomaar in je bloed. De kans dat hij het, op welke manier dan ook, per ongeluk heeft binnengekregen is kleiner dan de hoeveelheid clenbuterol in het bloed van Contador. Daarom vind ik dit geen goede reactie, hoewel begrijpelijk. Je ziet bijna nooit wielrenners die meteen bekennen na een positieve dopingtest.
11 juli 2015 07:10
Was bij Boonen ook niet een keer de uitleg dat ie lichamelijk contact had gehad met een cokegebruiker en derhalve cocaïne in zijn bloed zat? Dat was toen te herleiden aan de hoeveelheid.

Ben benieuwd met welke 'uitleg' ze gaan komen. Vervuild supplement? :p
11 juli 2015 07:25
Luca, heb je nou wel of niet cocaine gebruikt? Niet zo kriptisch.
11 juli 2015 07:37
Excuses aanbieden is impliciet toch gewoon bekennen?
11 juli 2015 07:37
Volgens mij werkt die coke nog. 8 berichten......
11 juli 2015 07:40
Hij ging voor de witte trui
11 juli 2015 07:42
Kan het niet door de astma-medicatie komen?
11 juli 2015 08:06
Drugsgebruikers zijn m.i. losers niets anders. Je wint er niets mee kost alleen maar geld. Kijk maar hoe het Marco Pantani is vergaan. BLIJF VAN DAT VERGIF AF!
11 juli 2015 08:07
Hanaaf +1

enerzijds excuses maken, anderzijds de oorzaak parkeren bij controles en via de UCI duidelijkheid te verschaffen.

Net niets zeggen en dat is de meest irritante reactie die een wielrenner kan geven.

Wielerflits bolt uit haar voegen wanneer een Wit-Rus 'nigger' roept, maar alle drugsgebruikers als losers wegzetten is mijns inziens niet anders.
11 juli 2015 08:13
Waarvoor neemt hij nu eigenlijk zijn verantwoordelijkheid en biedt hij zijn excuses aan?
11 juli 2015 08:16
@Bartje, dat was precies wat ik dacht. Volgens mij heeft ie weer wat genakt. Een hoop woorden, maar hij zegt feitelijk niet veel. Erg vaag.
11 juli 2015 08:32
Waarom excuses als je zegt niets genomen te hebben?
11 juli 2015 09:00
Wat een dubbele reactie van Paolini. Je hebt wel of niet gebruikt. Heb je niet gebruikt, hoef je ook geen excuses aan te bieden. Heb je wel gebruikt, ben je een loser. Punt. Uit.
11 juli 2015 09:01
"Drugsgebruikers zijn m.i. losers niets anders".

Dan behoor jij tot een hele kleine minderheid die nooit gerookt heeft en nooit een glaasje alcohol gedronken heeft. Laat staan die losers die na een operatie opiaten als pijnstiller van de dokter meekrijgen.

De reactie van Paolini is wat vaag. Eigenlijk ontkent hij, maar anderzijds geeft hij aan dat hij accepteert wat er nu gebeurt en excuseert hij zich voor de situatie. Niet heel duidelijk wat zijn standpunt nu is...
11 juli 2015 09:03
Als hij niets genomen had waren excuses niet nodig...
11 juli 2015 09:23
Ik lees dit bericht een beetje als volgt: "ik begrijp er niks van, die coke zou al lang uit mijn bloed geweest moeten zijn. "
11 juli 2015 09:28
@bartje @luckyloek: +1.
Verder opzouten dus, tot die B-staal hoef ik ff geen nieuws meer hierover.
11 juli 2015 09:30
Veel wielerflitsers begrijpen het niet zo te zien.
Hij geeft aan dat hij dus WEL gebruikt heeft!
A: Hij verontschuldigt zich
B: Hij zegt sorry
A+B zeg je niet als je niet gebruikt hebt.
11 juli 2015 09:36
Misschien heeft hij een meisje gekust dat cocaïne had gebruikt, zoals de tennisser Gasquet een paar jaar geleden.
11 juli 2015 09:37
Volgens mij gaat hij nog dit weekend bekennen. Maar wat ik interessanter vind; waarom snuif je in godsnaam coke tijdens de Tour? Het glaasje wijn van Ten Dam kan ik inkomen, maar coke is alles behalve kalmerend, laat staan prestatiebevorderend.
11 juli 2015 09:38
Hij gaat uitzoeken hoe dit mogelijk is, m.a.w. hoe de Coke die hij heeft gebruikt in nog zijn bloed zat, of hij gaat uitzoeken hoe het kan dat hij is betrapt.....
11 juli 2015 09:40
@jovic
Nog nooit een biertje gehad? ;)
11 juli 2015 09:55
Paolini die al eerder in dopingonderzoeken naar boven kwam en zelfs huiszoekingen zijn gedaan, speelt de heilige onschuld.
Natuurlijk is die cocaïne op de kasseien zijn mond niet binnen gewaaid.
11 juli 2015 09:57
Dat bloeddoping verhaal is volgens mij niet zo waarschijnlijk. Cocaine is normaal gesproken na een dag al niet meer terug te vinden in je bloed. Stel dat hij 's avonds een bloedtransfusie heeft gehad en de volgende dag om een uur of vijf getest is, dan zit er al snel 20 uur tussen. Dan zou hij dus in de winter een snuif coke hebben genomen vlak voordat hij bloed heeft laten aftappen.
Waarschijnlijk ging het hier om een urine test. Cocaine is na een paar dagen nog opspoorbaar in je urine, dus het zou kunnen dat hij vlak voor de tour nog even goed gefeest heeft.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.