Peter Sagan dit seizoen niet meer in actie

dinsdag 26 september 2017 om 15:39
Peter Sagan dit seizoen niet meer in actie

Peter Sagan heeft zijn seizoen beëindigd. Het wereldkampioenschap was afgelopen zondag zijn laatste wedstrijd van het seizoen. De Slowaak, die in Bergen geschiedenis schreef met een derde wereldtitel op rij, focust zich nu op de geboorte van zijn eerste kind.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Vroege beslissers profiteren tijdelijk van een aantrekkelijke Early Bird-korting.
“Wat mijn plannen zijn? Ik ga naar huis. Daar wil ik eerst van genieten”, aldus Sagan eerder vandaag op een persconferentie. “Ik ben altijd aan het reizen gedurende het seizoen. Ik wil het thuis op orde hebben voor de komst van de baby.”

“Laat me eerst van deze overwinning genieten. Of ik liever San Remo of Roubaix wil winnen? Dat zien we volgend jaar wel.”

Op de persconferentie blikte Sagan opnieuw terug op de wedstrijd. Hij noemde de wedstrijd “onvoorspelbaar”. “Ik voelde me niet heel erg goed. Na de laatste klim probeerde ik in de eerste groep te zitten. Ik dacht eerlijk gezegd dat de race beslist was, toen Julian Alaphilippe een gat sloeg. Maar uiteindelijk keerde de groep toch terug.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

jan jansen 26 september 2017 om 17:08

Klasse, hij voelt zich niet zo goed en wint toch.

nederbelg 26 september 2017 om 17:32

Vloek hier binnensmonds, want had hem graag nog in actie gezien. Is dit nu de vloek van de regenboogtrui?

Musselwhite 26 september 2017 om 17:42

Misschien zijn echtgenote die moet bevallen?

Mwielerfan 26 september 2017 om 18:03

Er is ook nauwelijks meer een wedstrijd die bij hem past. Parijs tours alleen maar die weet kennelijk niet professioneel genoeg te zijn voor wt

Gelei 26 september 2017 om 18:09

Los van z’n unieke triple heeft hij eigenlijk een matig seizoen achter de rug als je z’n resultaten afweegt tegen de overmacht die hij zo vaak etaleerde. Iemand als hij wordt afgerekend op gewonnen klassiekers, niet op ritjes in Zwitserland; maar zo makkelijk hij WK wordt zo lastig wint hij een klassieker. Heel eigenaardig.

Pietertje2 26 september 2017 om 18:49

@gelei

11 ritzeges( zonder WK) waaronder een touretappe, Québec, KBK en bijna allemaal op WT niveau is inderdaad maar matig.

Romāns Vainšteins 26 september 2017 om 19:01

Er moet toch nog echt eens een seizoen MSR in de spurt en RvV + PR beiden solo + wheely komen. Dat verdient deze knakker wel.

Gelei 26 september 2017 om 19:41

@Pietertje2 je kan toch moeilijk ontkennen dat dit niets exceptioneels is. Vooral voor iemand van dat kaliber. Dat je KBK opnoemt, zegt genoeg.

denise 26 september 2017 om 23:29

Toch is hij één van de superrenners, op 27 jaar al meer dan 100 overwinningen. Alleen Greipel, Cavendish en Valverde doen beter.

Pietertje2 26 september 2017 om 23:40

@Gelei

Hij heeft na Kittel gewoon de meeste zeges, ondanks dat hij onterecht uit de tour is gezet.

Secondant 27 september 2017 om 06:18

Sagan heeft gewoon een prima seizoen gehad. En waarom het WK niet meetellen? Hij wint de enige klassieker (voor de 3e x op rij) waar een trui aan verbonden is.

Ronde van Vlaanderen valt hij notabene op de Kwaremont door een jasje, in P-R 2x lek op beslissende momenten, waaronder 1 x dat hij net een vlucht opzette. Beetje triest van je, Gelei dat jij hem hier op wilt afrekenen. In San-Remo wordt hij gewoon keurig 2e.

Gelei 27 september 2017 om 07:22

@Secondant: net daarom zei ik “los van het wk”. Het wk heeft gelukkig zijn seizoen gered; anders was het maar een mager beestje, niet?

@Pietertje & Denise: al won hij al 300 koersen, dat maakt dit seizoen niet beter. Niemand ontkent dat de man al een wielerlegende is.

kleomantre 27 september 2017 om 09:05

@Gelei: Wie heeft dan wel een goed seizoen buiten Froome, Kwiatkowksi, Dumoulin, Valverde, Gilbert, Van Avermaet en Kittel? Waarvan ook nog eens gezegd moet worden dat een Gilbert en een Van Avermaet maar een beperkt deel van het seizoen goed waren.

Romāns Vainšteins 27 september 2017 om 14:36

WK staat natuurlijk helemaal gelijk aan het winnen van een ‘monument’ met als extra nog de mooiste trui ter wereld.

denise 27 september 2017 om 14:44

Ik denk dat een WK of OS winnen toch nog iets meer waarde heeft dan een grote klassieker winnen.
Het enige dat ik spijtig vind van Sagan dat hij enkel RVV won als grote klassieker. Ik hoop dat hij volgend jaar tenminste 1 monument wint.

schipperaar 27 september 2017 om 14:45

Matthews was er niet aan te pas gekomen in de Tour, MSR was nonchalance, RVV een malloot van een toeschouwer en iedereen hier lijkt zich meer druk te maken om zijn palmares dan hijzelf, so what met zijn leuke engels accent.

Gelei 27 september 2017 om 16:48

@kleomantre: dat is de discussie niet; hij werd wk en dus is zijn seizoen gered. Laat je dat buiten beschouwing, dan is het qua resultaten ondermaats.

Greg heeft niet meer die superpiek gekend maar reed wel overal top10 waar nodig om die WT veilig te stellen wat door omstandigheden een doel was geworden. Mission accomplished.