Quinziato zet na dit seizoen punt achter carrière

Quinziato zet na dit seizoen punt achter carrière

foto: Sirotti

dinsdag 11 april 2017 om 11:32

Manuel Quinziato stopt na 2017 met zijn professionele wielerloopbaan. De 37-jarige Italiaanse kampioen tijdrijden van BMC heeft die beslissing afgelopen winter gemaakt, vertelt hij aan Sportnews.bz. Onlangs behaalde Quinziato na zestien jaar studeren zijn Master in Rechten.

Onvergetelijk
De Italiaan, die in juni 2016 zijn contract nog verlengde, is bezig aan zijn zevende seizoen in Amerikaanse loondienst. “Ik denk dat het een privilege is, als je zelf kunt beslissen wanneer je ermee stopt. Daarom geniet ik nu van iedere koers, iedere plekje waar ik kom, omdat het de laatste keer is dat ik er als een wielerprof ben. […] Het is voor mij de eerste keer dat een ploeggenoot een monument wint. Dat het uitgerekend Parijs-Roubaix is, is heel bijzonder.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Jeff®ey 11 april 2017 om 11:35

Ooh ik las eerst heel even Quintana :) Ik dacht al van he waarom xd

Tpinotfan 11 april 2017 om 11:48

Geweldige knecht en hardrijder die al mijn hele actieve wielrenvolgen actief was. Toch jammer dat steeds meer van die namen (onvermijdelijk) stoppen.

Janjanssen98765 11 april 2017 om 12:35

Ik verwacht nu elke keer als hij ergens aan het vertrek staat, dat het vermeld wordt dat het zijn laatste keer in die koers is.
Het liefst in een apart artikel.

Wheely 11 april 2017 om 12:51

Die wordt nog wel een overwinning gegund hoor, of een leiderstrui vanuit een TTT. Het WK ploegentijdrit zou ook een mooie afsluiter zijn. (als ze winnen dan)

Prima Facie 11 april 2017 om 14:01

Wheely, geef drie voorbeelden van renners die de overwinning ‘werd gegund’. Doorgaans alleen wanneer twee teamgenoten het uitmaken (Breukink/Boogerd, Garzelli/Bettini) maar ik kan me niet herinneren dat een renner een overwinning kreeg omdat ie zou gaan stoppen.

Polleke 11 april 2017 om 14:04

Zelfs de Vlaamse halfgod TB niet…Michel Wuyts ligt al 3 dagen jankend in bed….

Plavka 11 april 2017 om 14:08

Polleke sterke reactie, lache….

HoofdIsVrij 11 april 2017 om 14:34

16 jaar aan zijn studie bezig, daar kunnen de studenten in Nederland nog een puntje aan zuigen.

Wielrennertje 11 april 2017 om 15:52

Was altijd wel een goede knecht, die flink kon rijden.

aardappeljager 11 april 2017 om 16:02

Enige gunnen wat ik me zo snel kan herinneren is dat Jens Vogt (wat een held) als eerste de champs elisee op mocht draaien voor het peloton uit

Verweggistan 11 april 2017 om 19:17

Oh, waar moet Karsten ‘ik kreeg gisteren nog een appje van Manuel eh Quinziato van BMC, dat is een vriend van mij, Kroon nu zijn inside info vandaan halen ;)

Wheely 12 april 2017 om 10:30

@PF
True, ik bedoelde ook vanuit de ploeg, vandaar ook het TTT scenario. Denk ook aan de gele trui van Impey. De ploeg zal het hem zeker gunnen maar de situatie in de koers zal er wel naar moeten zijn.