Remco Evenepoel en ploeggenoten zetten veiligheidsthema op de kaart met felle kledij
Tijdens de verkenning van Luik-Bastenaken-Luik was er bijna niet naast Remco Evenepoel en zijn ploeggenoten van Soudal Quick-Step te kijken. De Belg reed net als zijn ploeggenoten van Soudal Quick-Step rond in een fluo truitje.
Niet zomaar zo blijkt. Bij de ploeg en haar vrouwenvariant AG Insurance-Soudal wil men de aandacht richten op het creëren van bewustzijn rond verkeersveiligheid voor fietsers met de campagne #SHINEFORSAFETY.
De renners droegen een uniek high visibility Electric Lime Castelli Aero Race 8 en Thermal LS shirt en treden in diezelfde kledij ook aan tijdens de ploegenpresentatie op zaterdag. In de wedstrijden van La Doyenne zelf koersen ze weer in hun ‘gewone’ blauwe tricot.
“Onze renners trainen op wegen die ze moeten delen met automobilisten en voetgangers en het doel is om fietsers aan te moedigen zo zichtbaar mogelijk te zijn, voor de veiligheid van alle weggebruikers. Het shirt is de eerste stap in een reeks met veiligheid gerelateerde initiatieven die zullen uitmonden in de integratie in de wedstrijdkits die in 2026 gebruikt zullen worden”, klinkt het bij de ploeg.
Remco Evenepoel voelt zich het levende bewijs van het belang van de campagne: “Ik hoef niemand te vertellen over mijn eigen ongelukken. We moeten allemaal leren om de wegen waarop we trainen beter te delen. Ik denk dat niet alleen het shirt, maar het hele uitgangspunt van de campagne een geweldig idee is en we zijn iedereen dankbaar die het steunt.”
Selectie Soudal - Quick Step in Liège-Bastogne-Liège 2025
Soudal Quick-Step and AG Insurance – Soudal launch #ShineForSafety initiative!
The campaign sees our teams wear high visibility @CastelliCycling kit during @LiegeBastogneL recon and team presentation.
Read more about it: https://t.co/LUlqvRmrSI
Photo: @BeelWout pic.twitter.com/cQyzpRTigI
— Soudal Quick-Step Pro Cycling Team (@soudalquickstep) April 25, 2025
Om te reageren moet je ingelogd zijn.