Richie Porte: “Het was een puinhoop”
Foto: Sirotti
donderdag 14 juli 2016 om 19:05

Richie Porte: “Het was een puinhoop”

Richie Porte was na afloop van de twaalfde etappe in de Tour de France kwaad over de bizarre slotfase. De BMC-renner klapte in volle finale tegen een motor op, die tot stilstand werd gebracht door een struikelende toeschouwer. “Dit kan niet gebeuren”, stelde Porte volgens De Telegraaf.

De nieuwe Tourspecial van RIDE Magazine is een must-have voor echte wielerfans! Onze nieuwe 236 pagina’s dikke zomer-editie is de meest complete Tourgids van deze zomer en staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Tadej Pogacar, Remco Evenepoel, Fabio Jakobsen, Gio Lippens, Christian Prudhomme en Charlotte Kool. Verzeker je van een heerlijke sportzomer en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!
De renner is kritisch op de wedstrijdorganisatie. “Als je het publiek niet in bedwang kunt houden, wat dan wel. Het lag niet aan de motor, het publiek zit de hele tijd bovenop je, ze duwen renners. Ik sloeg over de kop over die motor heen. Het was een puinhoop. Die jongens achter me knalden vol op me.”

Porte kreeg uiteindelijk dezelfde tijd als Bauke Mollema, die als tiende over de streep kwam. De Nederlander was daarmee de eerste klassementsrenner.

RIDE Magazine
15 Reacties
Sorteer op:
14 juli 2016 19:08
Hoe zit het met zijn tijd is die ook aangepast of gelijkgesteld met die van Mollema?? Zoniet is dit gezeik. Kan @Redactie dit verduidelijken aub. Drie protagonisten: Mollema, Porte en Froome de rest kwam er niet aan te pas. Mollema, Froome en Porte dezelfde tijd anders een klucht !!!!!

EDIT: Porte, Mollema en Froome hebben dezelfde tijd gekregen. Dus OK
14 juli 2016 19:09
Geen paniek. Mollema, Porte en froome hebben allemaal dezelfde tijd. Die van mollema.
14 juli 2016 19:09
@matisz: rustig maar, Porte heeft ook de tijd van Mollema.
14 juli 2016 19:14
Niet aan te pas is wat overdreven, was uiteindelijk een half minuutje verschil.
14 juli 2016 19:14
Porte rijdt hier wel al voor de tweede keer Van Garderen naar huis. Die krijgt even niet dubbelzinnig op zijn bord dat zijn nieuw aangetrokken teamgenoot een stuk beter is. Zonder dat tijdverlies, Richie...
14 juli 2016 19:14
@redactie; is er nog een medisch bulletin?
14 juli 2016 19:19
Ongelooflijk hoevaak die man pech heeft
14 juli 2016 19:19
Deze tour is een puinhoop
14 juli 2016 19:21
De tijdverschillen zijn aangepast, maar de uitslag niet. Is dat niet raar?
14 juli 2016 19:26
Dat was bij Yates ook zo, toen hij onder de boog terecht kwam.
14 juli 2016 19:51
Rij dan niet voorop uilskuiken, als er een mier overstak tuimelde jij er nog over heen!

Verderest heeft Porte natuurlijk wel groot gelijk. Die ASO steekt alle knikkers in hun zak en leveren dan dit soort prutswerk af. Maja, al die heren romantici vinden dat het bij de sport hoort; je moet ze kunnen aanraken.. of laten struikelen, met urine bekogelen etc. etc.
14 juli 2016 20:58
Benieuwd hoeveel mensen nog steeds geen grote ronderenner in Porte zien.. Zonder pech had ie gewoon tweede gestaan(?). Klasbak van jewelste.

Mag overigens wel meer intitatief gaan tonen, zeker omdát ie achter staat.
14 juli 2016 21:25
Gelukkig vandaag (volgens mij) geen lichamelijk letsel opgelopen, anders was het helemaal treurig geweest.
14 juli 2016 23:55
Mkay +1
15 juli 2016 00:35
LyndaLid, Porte bewijst hier tot nu toe enkel dat hij een topklimmer is. Dit wisten we natuurlijk al langer. In Parijs weten we pas of hij een grote ronde renner is.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.