Rory Sutherland: “Indrukwekkend wat ik van Peter Sagan zie”

donderdag 10 augustus 2017 om 14:35

Ook vanuit het peloton wordt met verwondering naar de prestaties van Peter Sagan gekeken. In WielerFlits Live deelde Rory Sutherland een recente anekdote over de wereldkampioen.

“Op de laatste dag in de Ronde van Polen zat ik mee met hem in de vlucht. Hij gaat een bocht om en wij moesten sprinten om bij te blijven, maar hij reed gewoon weg van onze groep van elf man. Daarna zijn we ingehaald door het peloton en toen we aan de steile beklimmingen begonnen had hij anderhalve minuut, in de afdalingen pakte hij gewoon tijd. Pas in de laatste kilometers werd hij teruggepakt. Die kerel heeft gewoon klasse!”

“Hij heeft niet voor niets die wereldkampioenentrui”, voegde Maarten Tjallingii toe. “Hij is de man in vorm en kan deze BinckBank Tour winnen.”

Sagan heeft deze week de eerste en derde etappe in de BinckBank Tour gewonnen. In het algemeen klassement staat de Slowaak voorlopig op de vierde plaats met een achterstand van vijf seconden op klassementsleider Stefan Küng. Bekijk hierboven het volledige gesprek over Peter Sagan.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

14 Reacties

jan jansen 10 augustus 2017 om 15:00

Sagan is gewoon de beste wielrenner van de afgelopen jaren. Zit altijd voorin, rijdt altijd en wint vaak. Zoals van der Poel zei; “in de laatste drie jaar zat hij 500 keer bij de eerste drie. Wie doet hem dat na.

denise 10 augustus 2017 om 15:01

Greipel zei ooit dat Sagan geen gewone renner is. De dag dat Sagan stopt met wielrennen zal voor mij een grote teleurstelling zijn. Zo’n “fantastische” renner zal ik nooit meer meemaken. Ik herinner mij vroeger nog Hinault en die was nog completer als renner zoals Merckx maar die was altijd bloedserieus en helemaal niet grappig als Sagan.

assen 10 augustus 2017 om 15:28

@Denise
Je weet nooit, wie weet staat er nog een gast op die Sagan zijn hielen laat zien. MvdP laat nu al staaltjes zien die Sagan-waardig zijn of zelfs overstijgen.
Zou wat zijn, de finale van RVV tussen Sagan en MvdP!

jan jansen 10 augustus 2017 om 15:53

@assen;
In het interview werd Sagan vergeleken met MvdP. Adrie wilde daar niets van weten en antwoorde dat Sagan de laatste drie jaren 500 keer podium heeft gereden. Toen was het stil.

Amsterdam2028 10 augustus 2017 om 17:19

Hij is een beetje ‘de Marianne Vos van het mannen-wielrennen’. Qua compleetheid en zekerheid op een Top5 notering, altijd actie en aanvallen gegarandeerd én heel vaak winst.

MatthiasVDH 10 augustus 2017 om 17:31

@jan jansen
Even kritisch nadenken doet wonderen. 500x podium in drie jaar, dat zijn er zo’n 166 per jaar. Is dat mogelijk volgens jou?

WernerFranke 10 augustus 2017 om 17:39
Quote:
MvdP laat nu al staaltjes zien die Sagan-waardig zijn of zelfs overstijgen.

Stop, aub stop.

166 keer op een podium per jaar? Hij rijdt waarschijnlijk niet eens 166 wedstrijden in twee jaar.

schipperaar 10 augustus 2017 om 17:46

Sagan doet aan toneel in zijn vrije tijd.

Romāns Vainšteins 10 augustus 2017 om 18:59

‘de Marianne Vos van het mannen-wielrennen’

Voila, een bijnaam is geboren, die ga ik lobbyen

jan jansen 10 augustus 2017 om 19:02

@MathiasVDH;
Toen Adrie van der Poel dit zei was het ook even stil om kritisch na te denken, net zoals jij deed.

Bergje over 10 augustus 2017 om 19:46

@Jan Jansen
Volgens mij doelde Adri op zijn gehele carrière tot nu toe, niet alleen de afgelopen 3 jaar. Hoe dan ook wilde Adri niets weten van een vergelijking tussen Sagan en zijn zoon, en terecht. Laat Mathieu nou maar eens rustig groeien en races winnen en dan zien we over een aantal jaar wel hoe het ervoor staat.

Vlinder 11 augustus 2017 om 10:30

Adri zegt helemaal geen ‘afgelopen 3 jaar’ maar heeft het over zijn hele carrière. De tweet die hij las klopt volgens mij ook niet helemaal. Ik heb net pro-cycling gecheckt en zie dat deze niet eens toereikend is, als je 200 resultaten invoert (dat is het maximum) van top 3 klasseringen. Van nu tot 15-4-2012 staan er 200 top 3 noteringen. Blijft hoe dan ook een bizar aantal…

Kreiger 11 augustus 2017 om 10:31

Jeps, en toch reed hij in de finale van de Ronde van Vlaanderen gewoon tegen een dranghekken.

PIETJE BEL 12 augustus 2017 om 08:29

En toch zijn er muggenzifters die het niet willen geweten hebben dat Sagan de beste is, ze spreken altijd met een maar ja…..